سرویس امنیتی اوکراین: ما در انفجار پل کریمه در اکتوبر 2022 دست داشتیم

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Движение легковых автомобилей и автобусов по Крымскому мосту возобновлено с прохождением полной процедуры осмотра и осуществляется со стороны Керчи в сторону Тамани в реверсивном режиме
Движение легковых автомобилей и автобусов по Крымскому мосту возобновлено с прохождением полной процедуры осмотра и осуществляется со стороны Керчи в сторону Тамани в реверсивном режиме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
رئیس سرویس امنیتی اوکراین پذیرفت، که بخش او در انفجار پل کریمه در سال 2022 نقش داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی مالیوک، رئیس سرویس امنیتی اوکراین (SBU) گفت، که کارکنان آژانسی که او ریاست آن را بر عهده داشت، پشت انفجار پل کریمه در پاییز گذشته بودند.
همانطور که رسانه های اوکراینی نوشتند، روز چهارشنبه رئیس سرویس امنیتی اوکراین و اوکروپوشته تمبری را به فعالیت های خدمات ویژه و "کمک آن به دفاع از کشور" تقدیم کردند.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
زلنسکی: پل کریمه هدف اوکراین است و باید از بین برود
در این مراسم، رئیس اوکروپوشته، ایگور اسملیانسکی، تی شرتی به تن داشت که روی آن نوشته شده بود "چه کسی جز ما پل ها را می سوزاند. سرویس امنیتی اوکراین".
مالوک در ویدئویی تله‌تون که در کانال تلگرامی نسخه اوکراینی "Strana.ua" منتشر شده است، گفت: "عملیات های مختلف بسیار زیادی وجود دارد، عملیات ویژه، ما می توانیم در مورد برخی صحبت کنیم تا همه پس از پیروزی ببینند، ما در مورد برخی دیگر اصلا صحبت نخواهیم کرد. همکار من امروز یک تی شرت مناسب پوشیده - این یکی از اجراهای ما است، یعنی تخریب پل کریمه در 8 اکتوبر سال گذشته".
پیش از این، سرویست امنیت ملی روسیه، اداره اصلی اطلاعات اوکراین (GUR) و شخصاً رهبر آن کریل بودانوف را به عنوان سازمان دهندگان حمله تروریستی به پل کریمه معرفی کرد. در این پرونده هشت متهم دستگیر شدند. سرویس امنیت ملی روسیه پیشتر اعلام کرده بود، که بودانوف سازمان دهنده حمله تروریستی پاییز گذشته به پل کریمه بود. این ماده منفجره در رول هایی با فیلم پلی اتیلن ساختمانی بر روی 22 پالت با وزن کل تقریبا 22.8 تن استتار شده بود.
یادآوری می کنیم، که رئیس سرویس امنیت اوکراین (SBU)، واسیلی مالیوک، در پایان ماه می، در اظهار نظر در مورد حمله تروریستی به پل کریمه در پاییز 2022، این پل را یک "مسیر لجستیکی" خواند که آنها "مجبور به انجام انفجار آن هستند".
بر روی پل کریمسکی در اوایل صبح 8 اکتوبر 2022، یک لاری منفجر شد، در نتیجه هفت مخزن سوخت قطار راه آهن آتش گرفت و دو دهانه ماشین در سوی راست پل تا حدی فرو ریخت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این حادثه را یک حمله تروریستی خواند که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین در پشت آن قرار دارند. به گفته وی، پس از انفجار در پل کریمه، کیف خود را با نفرت انگیزترین گروه های تروریستی همتراز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала