پوتین با هر رهبر کشورهای افریقایی در نشست روسیه و افریقا دیدار خواهد کرد

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и сопредседатель саммита "Россия - Африка" президент Арабской республики Египет Абдель Фаттах ас-Сиси на форуме "Россия - Африка"
Президент РФ Владимир Путин и сопредседатель саммита Россия - Африка президент Арабской республики Египет Абдель Фаттах ас-Сиси на форуме Россия - Африка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فدراسیون روسیه قصد دارد در نشست روسیه و افریقا با هر یک از رهبران کشورهای افریقایی به طور جداگانه دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت، که پوتین در 28 جولای در یک ناهار کاری برای گروهی از رهبران افریقا در مورد مسائل اوکراین شرکت خواهد کرد و قصد دارد با هر یک از 17 رهبر افریقایی که به نشت روسیه و افریقا آمده اند به طور جداگانه دیدار کند.
وی گفت: عصر روز 27 جولای و در آستانه نشست روسیه و افریقا در سن پترزبورگ، مراسم دیدار رسمی هیئت کشورهای افریقایی، عکسبرداری مشترک و پذیرایی رسمی از هیئت ها به نمایندگی از رئیس جمهور فدراسیون روسیه برگزار می شود.
Президент РФ Владимир Путин и сопредседатель саммита Россия - Африка президент Арабской республики Египет Абдель Фаттах ас-Сиси на форуме Россия - Африка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
کشورهای افریقایی تسلیم چنگک امریکایی نشدند
اوشاکوف گفت: "و در 28 جولای، پس از پایان نشست، یک ناهار کاری برای گروهی از رهبران کشورهای افریقایی در مورد مسائل اوکراین برگزار خواهیم کرد. یعنی بحثی که ماه گذشته در سن پترزبورگ انجام شد ادامه خواهد یافت و تبادل نظر در مورد حل و فصل بحران اوکراین در ارتباط با ابتکار مربوطه تعدادی از کشورهای افریقایی ادامه خواهد یافت".
وی تصریح کرد: افزون بر این، البته دیدارهای دوجانبه بیشماری نیز وجود خواهد داشت. رئیس جمهور کشورمان قصد دارد با همه رهبران کشورهای افریقایی دیدار کند، ما دیدارهای دوجانبه را پیش بینی می کنیم.
در این نشست قرار است 17 تن از سران کشورهای افریقایی شرکت کنند.
پوتین در نشست روسیه و افریقا بیانیه ای طولانی ای ارائه خواهد کرد
اوشاکوف گفت: پوتین در نشست عمومی نشست سران با افریقا در 28 جولای بیانیه بزرگی خواهد داد.
یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی اجلاس سران روسیه و افریقا در 28 جولای بیانیه بزرگی خواهد داد و گزارش ها نیز از سوی 17 سران کشورهای افریقایی ارائه خواهد شد. اوشاکوف گفت: "اجلاس 28 جولای از دو بخش تشکیل خواهد شد: رئیس جمهور ما در اولین جلسه عمومی سخنرانی خواهد کرد و همه سران 17 کشور (افریقا) سخنرانی خواهند کرد.
به گفته وی پس از آن دومین جلسه عمومی که در قالب صبحانه کاری برگزار می شود، برگزار می شود. وی افزود: در اینجا هیئت هایی که در سطوح پایین تری حضور دارند: معاونان رئیس جمهور، وزرا و غیره صحبت می کنند.
اوشاکوف گفت: رئیس جمهور ما بیانیه بزرگی خواهد داد، وضعیت کنونی نظام روابط بین الملل، از جمله شکل گیری نظم جهانی جدید بر اساس اصل چند قطبی و برابری همه کشورهای مستقل را ارزیابی خواهد کرد.
او گفت: "البته، تمرکز بر چشم‌انداز توسعه بیشتر روابط بین افریقا و روسیه، با تمرکز بر ارتقای توسعه مستقل ملی آفریقایی‌ها، تضمین دسترسی عادلانه به غذا، کود، فناوری‌های مدرن و منابع انرژی خواهد بود". شعار این اجلاس "برای جهانی از امنیت و توسعه" است".
وی تاکید کرد: ایده اصلی این اجلاس ترویج گسترش همکاری‌های روسیه و افریقا در همه زمینه‌ها و تقویت حاکمیت کشورهای افریقایی در تمامی تغییرات آن است.
نزدیک به 50 میزگرد در حاشیه نشست روسیه و افریقا برگزار می شود
اوشاکوف گفت: قرار است حدود 50 میز گرد در حاشیه نشست روسیه و افریقا برگزار شود.
یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور در امور بین الملل گفت: در حاشیه اجلاس سران روسیه و افریقا که 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود، حدود 50 میزگرد و سمینار برنامه ریزی شده است، اسناد مختلفی از جمله اجرای پروژه های مشترک بزرگ در زمینه فناوری هسته ای و صنعت نفت و گاز امضا خواهد شد.
اوشاکوف در پاسخ به این سوال که آیا در چارچوب اجلاس انرژی برنامه ریزی شده است، گفت: "بلی، همه چیز در حال انجام است. من نمی توانم به طور خاص از این توافق نامه ها نام ببرم، اما تقریباً 50 میزگرد و انواع سمینارها در زمینه های مختلف همکاری روسیه و افریقا برگزار می شود. و البته پروتکل ها و اسناد مربوطه امضا خواهد شد. من فقط نمی توانم از قبل بگویم در کدام یک".
وی خاطرنشان کرد، که به طور سنتی مجمع اقتصادی و بشردوستانه که سران بزرگترین شرکت های روسی و افریقایی، نمایندگان سازمان های دولتی و جامعه مدنی را گرد هم می آورد، همزمان با اجلاس سران برگزار می شود. گروه بزرگی از کارآفرینان روسی و افریقایی نیز به این مجمع دعوت شده‌اند که بخش‌هایی از اقتصاد مانند صنعت و متالورژی، اکتشاف و معدن، کشاورزی، امور مالی و بیمه، مخابرات و زیرساخت‌ها، گردشگری و مهمان‌نوازی، فناوری پیشرفته و داروسازی را نمایندگی می‌کنند. گفت‌وگوهایی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، غذا، انرژی، اطلاعات و سایر بخش‌های امنیتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و همچنین اجرای پروژه‌های بزرگ مشترک از جمله در حوزه فناوری هسته‌ای، نفت و گاز، حمل‌ونقل و صنایع بانکی برگزار خواهد شد.
انتظار می رود چندین هزار نفر در مجمع روسیه و افریقا شرکت کنند
اوشاکوف گفت: انتظار می رود چندین هزار شرکت کننده در مجمع روسیه و افریقا در 27 جولای شرکت کنند.
یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه به خبرنگاران گفت، که مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و افریقا در 27 جولای میزبان چندین هزار شرکت کننده در سن پترزبورگ خواهد بود.
اوشاکوف گفت: "این مجمع سران کشورها، رئیسان هیئت‌ها و رئیسان شرکت‌های بزرگ روسی و افریقایی، نمایندگان سازمان‌های دولتی مختلف، رسانه‌ها، جامعه مدنی، دانشمندان، کارشناسان و غیره را گرد هم می‌آورد.
وی تصریح کرد: چندین هزار شرکت کننده دعوت شده اند که اینها کارافرینانی هستند که عمدتاً نماینده بخش هایی از اقتصاد مانند صنعت، متالورژی، اکتشاف، معدن، کشاورزی، مالی، بیمه، مخابرات، زیرساخت ها، گردشگری و هتلداری، فناوری پیشرفته و داروسازی هستند.
یادآوری می کنیم، که دومین نشست و مجمع اقتصادی "روسیه افریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала