براهموس روسی در هدفگیری 100 درصد ستون فقرات اوکراین را به لرزه در می آورد

© Sputnik / Alexei Danichevراکت براموس
راکت براموس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
عضو شوید
موشک براهموس روسی در حال حاضر عملاً در برابر رهگیری سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین آسیب‌ناپذیر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، موشک‌های P-800 اونیکس با پرواز در ارتفاع 10 تا 15 متری از سطح دریا، با سرعت ابرصوت 3000 کیلومتر در ساعت، عملاً برای سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین نامرئی باقی مانده‌اند.
یک کارشناس دفاعی مستقر در مسکو فاش کرد، که موشک‌های P-800 اونیکس که با نام براهموس روسی نیز شناخته می‌شوند، در حال حاضر عملاً در برابر رهگیری سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین آسیب‌ناپذیر هستند.
سخنان زیر توسط یوری کنوتوف، مورخ نظامی و مدیر موزه نیروهای دفاع هوایی (ADF)، در زمانی بیان می شود، که مسکو به طور گسترده از این موشک ها برای هدف قرار دادن شهر بندری ادیسه با استفاده از سامانه موشکی ساحلی باستیون خود در کریمه استفاده کرده است.
اوکراین اسلحه و مهمات را در بندر دریای سیاه انبار کرد
پس از خاتمه ابتکار غلات دریای سیاه (همچنین به عنوان معامله غلات) در 18 جولای، روسیه حملات موشکی را به ادیسه، جایی که رژیم کی‌یف انبارهای تسلیحات و مهمات را مخفی کرده بود، انجام داد.
شایان ذکر است که ارتش روسیه در 10 اکتبر 2022 به تلافی حمله تروریستی به پل کریمه که توسط آژانس های اطلاعاتی رژیم کی یف انجام شد، حملات خود را علیه زیرساخت های اوکراین آغاز کرد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، این حملات به تاسیسات انرژی، بخش دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور اصابت کرده است.
شایان ذکر است، نیروی هوایی اوکراین با انتشار بیانیه ای پس از حمله شبانه روسیه به ادیسه بین 19 و 20 جولای، مرگبار بودن P-800 اونیکس را تأیید کرد و اعلام کرد که نمی تواند حتی یک موشک شلیک شده به این شهر را از بین ببرد.
India's supersonic Brahmos cruise missiles - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
با موشک براهموس ساخت روسیه-هند آشنا شوید + ویدیو
کیف اعتراف کرد، که نمی تواند این موشک های درجه یک را سرنگون کند
یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی رژیم کیف،سپس تأیید کرد: اوکراین هنوز توانایی سرنگون کردن آنها را ندارد، زیرا این موشک با سرعت بیش از 3000 کیلومتر در ساعت پرواز می کند.
با توجه به این واقعیت، کنوتوف با ارائه توضیحاتی، مشکلات پیش روی سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین و غرب در شناسایی P-800 اونیکس را روشن کرد.
وی خاطرنشان کرد: این موشک جهانی است، به این معنی که می‌تواند هم به‌عنوان نسخه کشتی‌پایه و هم به‌عنوان نسخه هوایی مورد استفاده قرار گیرد و هم علیه اهداف سطح دریا و هم بر روی اهداف زمینی عمل کند.
برای اولین بار، P-800 اونیکس برای انجام حملات به اهداف زمینی واقعی در سوریه مستقر شد و در آنجا به موفقیت های فوق العاده ای دست یافت.
چه چیزی رهگیری P-800 اونیکس را بسیار مشکل می کند؟
افزون بر این، موشک اونیکس از قابلیت مانور بالایی برخوردار است، زیرا سکان‌های دینامیکی گاز خاصی وجود دارد که به این موشک اجازه می‌دهد تا درجه خاصی از مانورپذیری فوق‌العاده داشته باشد. در مرحله اولیه، در صورت نیاز به برد بلند، می تواند تا ارتفاع 14 کیلومتری بالا برود. اما سپس در ارتفاعات 10 تا 15 متری مستقیماً به هدف نزدیک می شود که عملاً به ایستگاه های رادار دشمن و ایستگاه های هدایت موشکی دشمن اجازه نمی دهد این هدف را در پس زمینه زمین مشاهده کرده و آن را تصرف کنند و حتی بیشتر از آن برای دفاع از آن روسیه استفاده نمی شود.
کنوتوف افزود، که قابلیت‌های سرعت این موشک بسیار بالاست و به 3 ماخ می‌رسد و در نتیجه عملاً در برابر هرگونه وسیله رهگیری توسط پدافند هوایی رژیم کی‌یف غیرقابل نفوذ است.
وی خاطرنشان کرد، که سیستم‌های دفاع هوایی مدرن مانند ناس ماس یا پاتریوت که اوکراین به شدت به آنها متکی است از "سیستم ضبط" برای انتقال اطلاعات به ایستگاه هدایت موشکی استفاده می‌کنند. پس از این، ایستگاه هدایت موشک به طور خودکار با توجه به داده های راداری هدف را هدف قرار می دهد و بر این اساس، این هدف را برای ردیابی خودکار تصرف می کند. پس از آن لحظه پرتاب موشک برای شناسایی به موقع نقطه برخورد موشک با هدف مشخص می شود و موشک به این نقطه پرواز می کند.
کنوتوف تاکید کرد: "اما از آنجایی که P-800 اونیکس به سیستم‌ها و سیستم‌های جنگ الکترونیکی مجهز شده‌اند تا رهگیری را با سیستم پارازیت خود نادیده بگیرند، ایستگاه‌هایی که روی موشک کار می‌کنند ممکن است راکت ردیاب را به دلیل تداخل از دست بدهند. افزون بر این، آن دسته از سیستم‌های جنگ الکترونیکی که نیروهای ولودیمیر زلنسکی از آن کار می گیرند، قادر به تاثیرگذاری بر سیستم هدایت این موشک‌ها نیستند".
تفاوت بین P-800 اونیکس و براهموس چیست؟
همچنین از این مورخ نظامی در مورد شباهت های موشک های برهموس و P-800 اونیکس سؤال شد.
کنوتوف پاسخ داد، که مانند P-800 اونیکس، براهموس یک سلاح کشنده است که در زرادخانه فرد وجود دارد، زیرا سرنگونی آن به همان اندازه سخت است.
او اظهار داشت: "نیو براهموس در واقع به سرعت ابرصوت می‌رسد و هدفی بسیار سخت برای ضربه زدن به آن است. و هند حتی عرضه براهموس را به روسیه پیشنهاد داد. اما براهموس یک موشک ضد کشتی است، در حالی که کل ناوگان اوکراین نابود شده است. بنابراین، ما در این مورد نیازی به براهموس نداریم".
کنوتوف استدلال کرد که درباره ای P-800 اونیکس، روسیه شروع به استفاده از آنها برای نابودی هدف های زمینی کرد. اما نتوانست آنها را به تعداد زیاد مستقر کند زیرا تحت پوشش یک معامله غلات، اوکراین انبارهای مهمات و تجهیزات را در ادیسه جمع آوری کرد و آموزش پرسنل در آنجا انجام می شد.
وی در پایان گفت: "اکنون که این معامله متوقف شده است، طبیعتاً کی‌یف وقت نداشت چیزی از آنجا خارج کند یا دفاع هوایی را به آنجا بیاورد و ما البته روی همه این تأسیسات نظامی به عنوان هدف کار می‌کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала