از خبرنگاری تا گرده فروشی/ یک خبرنگار دیگر از تنگدستی گرده اش را به فروش گذاشت

© Facebook Omid Behroozاز خبرنگاری تا گرده فروشی/ یک خبرنگار دیگر از تنگدستی گرده اش را به فروش گذاشت
از خبرنگاری تا گرده فروشی/ یک خبرنگار دیگر از تنگدستی گرده اش را به فروش گذاشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
عضو شوید
یک خبرنگار افغانستانی در کابل به دلیل مشکلات اقتصادی در دوره ای حکومت گروه طالبان گرده اش را به فروش گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، امیدبهروز یک خبرنگار افغانستانی در کابل به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی گرده اش را به فروش گذاشته است.
این خبرنگار در برگه رخنامه اش نوشته است: "دوستان عزیز و گرامی! بیش‌از دوازده‌سال می‌شود که در راه خبرنگاری/روزنامه‌نگاری قدم گذاشته‌ام. روزهای خوب‌و‌بد روزگار را پشت‌ِسر گذشتانده‌ام و می‌گذرانم. نه تنها در ولایت بلخ، بل‌که بسیاری مواقع گزارشات ولایت‌های هم‌جوارِ چون: "جوزجان، فاریاب، سمنگان و حتا ولایت بغلان" را نیز پوشش داده و مشکلات مردم را به‌گوشِ مسئولان زمان رسانیده‌ام. پس‌‌از سقوطِ دوره جمهوریت به‌دست گروه طالبان، اکثریت از هم‌مسلکان و هم‌قطارانم که شناخت و واسطه‌ی داشتند، از کشور بیرون شدند. من نیز مانندِ هزاران خبرنگار دگر نه‌تنها وظیفه خود را از دست دادم، بل‌که برای پیش‌بردِ نفقه خانواده همه دار و ندارم را فروختم".
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2023
از خبرنگاری تا گرده فروشی/ خبرنگار افغانستانی در پاکستان از بی پولی گرده اش را به فروش گذاشت
او افزوده است: "در این مدتِ دو سال هیچ نهاد مدافع حقوق خبرنگاران برعلاوهٔ که برای من کمکی نکرده‌اند، حتا یادی نیر از من نکردند. چندین درخواستِ پناهنده‌گی به نهادهای بزرگ مدافع حقوق خبرنگاران به کشورهای مختلف فرستاده‌ام/سپرده‌ام، ولی تاکنون هیچ فرد یا گروهی حاضر به کمک به‌من و خانواده‌ام نشده‌اند. از این‌که پولِ برای مصارف تداوی خودم و خانمم را ندارم و هیچ نهاد و سازمان مدافع حقوق خبرنگاران نیز برایم کار و کمکی نکرده‌اند و حاضر نیستند تا با من هم‌کاری نمایند، در نهایت به این نتیجه رسیدم تا کلیه/گرده‌ی خود را فروخته و مصارف تداوی خود و خانمم و مصارف روزگارم را نمایم".
او در ادامه نوشته است: "گروپِ خون بنده (+BRH) می‌باشد. گرده، چشم، جگر، قلب و هرآن‌چیزی‌که نیازی داشته‌باشید، من حاضرم بفروشم و به قیمتِ جان خود به خانواده‌ام کمک نمایم، زیرا از این‌گونه زنده‌گی نمودن کرده بهتر است تا با مرگ خود یکی از اعضای فامیل خود را نجات دهم".
پیش از این یک خبرنگار دیگر افغانستانی نیز که پس از چیرگی گروه طالبان به پاکستان پناهنده شده بود، گرده اش را به خاطر مشکلات اقتصادی به فروش گذاشته بود.
یادآوری می کنیم، که پس از معامله گروه طالبان با امریکا در دوحه، این گروه بر افغانستان چیره شد و اقتصاد افغانستان فروپاشید و هم اکنون بیش از 90 درصد باشندگان افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала