کارشناس: بریتانیا در حال تحریک درگیری نظامی بین روسیه و ترکیه است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniبحران روسیه - انگلستان: جاسوس یا کابوس
بحران روسیه - انگلستان: جاسوس یا کابوس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
عضو شوید
یک کارشناس علوم سیاسی گفت: انگلیس درگیری نظامی بین روسیه و ترکیه در دریای سیاه را تحریک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ایرخین، دکترای علوم سیاسی، رئیس گروه علوم سیاسی دانشگاه دولتی سواستوپل گفت: درگیری مستقیم نظامی بین روسیه و ترکیه در منطقه کریمه و دریای سیاه از سوی بریتانیای کبیر تحریک شده است، رهبری ترکیه نباید تسلیم ترفند غرب شود.
ایرخین در روی آنتن اسپوتنیک در کریمه گفت: "بیایید به اظهارات اردوغان در آستانه نشست ویلنیوس نگاه کنیم، او به طرز محسوسی سطح لفاظی های ضد روسی را بالا برد و سپس با اقداماتی آن را تأیید کرد. اما به طور کلی، از نظر راهبردی، این تلاشی برای طولانی کردن معامله غلات از موضع قدرت است. به دنبال آن یک حمله تروریستی به پل کریمه ادامه می یابد. یعنی یک نفر اینرسی سیاست خارجی اردوغان را گرفت، او را به بازی گرفت و او را در موقعیتی قرار داد که ضربه بعدی به او وارد شود و او مجبور شود ضربه را بپذیرد".
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает перед СМИ после саммита в Анкаре, Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
اردوغان به غرب: مطابق خواسته های روسیه برای بازگرداندن معاملات غلات عمل کنید
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر مشارکت سرویس های ویژه یا ارتش انگلیس در سازماندهی حمله تروریستی به پل کریمه و سایر حملات نظامی به روسیه در دریای سیاه و کریمه وجود ندارد.
این کارشناس افزود: با این حال، علم سیاسی، منطق، زمینه تاریخی و جاه طلبی های محافل حاکم بر انگلیس از جمله از طریق رسانه های کنترل شده، نشان دهنده این علاقه است.
وی تاکید کرد: حافظه امپراتوری بریتانیا در رابطه با کریمه در چارچوب جنگ کریمه و نه تنها نقش یک عامل سیاسی داخلی بسیج را ایفا می کند.
این کارشناس علوم سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا هدف انگلیس سوق دادن روسیه و ترکیه به درگیری در دریای سیاه است، گفت: "قطعا".
او گفت: "این موازنه بریتانیا است، این فن آوری صد ساله آنها است که برای قدرت هایی توسعه یافته است که قرن ها دریا را اداره می کنند. من فکر می کنم اردوغان خرد کافی برای تکرار اشتباه خود در عقب راندن توافق غلات از موضع قدرت را دارد".
یادآوری می کنیم، که قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، روز دوشنبه فدراسیون روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید آن اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود، که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه پیشتر اعلام کرده بود، که از 20 جولای، تمام کشتی هایی که در دریای سیاه به سوی بندرهای اوکراین حرکت می کنند، به عنوان حامل های بالقوه محموله های نظامی در نظر گرفته می شوند. در پاسخ، کاخ سفید گزارش داد، که ایالات متحده آماده اعلام هیچ اقدامی برای حمایت از حرکت کشتی ها به بندرهای اوکراین نیست. همانطور که بلومبرگ قبلا گزارش داده بود، شماری از نمایندگان تجارت کشتیرانی مطمئن هستند که پس از پایان قرارداد غلات، هیچ کس "در ذهن خود" کشتی ها را در مسیرهای ناامن به دریا نخواهد فرستاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала