نشست شورای اوکراین و ناتو در 26 جولای برگزار می شود

© iStock.com / Michele UrsiФлаг НАТО, Евросоюза и Украины
Флаг НАТО, Евросоюза и Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
عضو شوید
نشست شورای اوکراین و ناتو درباره وضعیت دریای سیاه در 26 جولای در سطح سفیران برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی RTBF بلجیم، اوآنا لونگسکو، رئیس سرویس مطبوعاتی این ائتلاف گفت: "نشست شورای اوکراین و ناتو درباره ای وضعیت دریای سیاه روز چهارشنبه 26 جولای در سطح نمایندگان دائمی برگزار خواهد شد".
لونگسسکو گفت: "هدف از این نشست رایزنی درباره ای آخرین تحولات و همچنین بحث در مورد تحویل غلات اوکراین از طریق دریای سیاه است".
ولودیمیر زلنسکی روز شنبه گفت، که از ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو خواسته است تا شورای اوکراین-ناتو را درباره وضعیت دریای سیاه و دهلیز غلات تشکیل دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
پوتین: غرب از قرارداد غلات برای باج گیری سیاسی کار گرفت
وی همچنین گفت، که با استولتنبرگ در مورد وضعیت دریای سیاه، اقدامات برای رفع بسته ماندن دهلیز غلات و اقدامات برای ادغام اوکراین در ناتو گفتگو کرده است.
یادآوری می کنیم، که قرارداد غلات برای تحویل غذا از طریق دریا در 18 جولای متوقف شد، روز دوشنبه فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود، که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند.
پوتین بارها خاطرنشان کرده است، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
همانطور که بلومبرگ قبلا گزارش داده بود، شماری از نمایندگان تجارت کشتیرانی مطمئن هستند که پس از پایان قرارداد غلات، هیچ کس "در ذهن خود" کشتی ها را در مسیرهای ناامن به دریا نخواهد فرستاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала