صدراعظم هنگری: نمیتوان روسیه را در انزوا قرار داد

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
عضو شوید
ویکتور اوربان، صدراعظم هنگری اظهار داشت که تلاش اتحادیه اروپا برای کناره‌گیری از خرید مواد خام روسیه چیزی جز توهم انزوای روسیه نیست، زیرا خریداری این مواد وجود خواهد داشت. این امر به بروز مشکلات زیادی برای اقتصاد اتحادیه اروپا منجر خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان صدراعظم هنگری، گفت که جدا کردن اتحادیه اروپا از منابع انرژی روسیه، اشتباه است، زیرا دیگران، آن را خریداری خواهند کرد و اتحادیه اروپا با مشکلات مواجه خواهد شد.
وی در ادامه افزود:"هم‌اکنون، اقتصاد اروپا به گونه‌ای عمل می‌کند که هزینه حامل‌های انرژی دو برابر قیمت قبلی است که در سایر نقاط جهان با همان قیمت موجود دارد. قوی ترین اقتصادهای اروپایی تا سال 2030 ممکن است خارج از فهرست 10 اقتصاد بزرگ جهان قرار بگیرند".
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
اوربان: اوکراین دیگر استقلال ندارد
صدراعظم هنگری همچنین خاطرنشان کرد که شرکت های بزرگ اروپایی نمی خواهند بازار روسیه را ترک کنند. به گفته وی، 70 فیصد شرکت های انرژی همچنان حضور خود در روسیه را حفظ می کنند. شرکت های غربی 3.5 میلیارد دالر به بودجه روسیه پرداخت کرده اند.
قابل ذکر است، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش دهند. اتحادیه اروپا عرضه چندین نوع حامل انرژی از روسیه را تحریم کرد. در ماه اگوست 2022، عرضه زغال سنگ و در دسامبر، عرضه نفت بحری ممنوع شد.
اکنون فقط از طریق خط لوله "دروژبا" این ماه خام به اروپا می رسد. در فبروری سال 2023، تحریم‌های مربوط به منابع بحری فرآورده‌های نفتی اجرا شد.
Верховный представитель ЕC по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
بورل تأیید می کند که هنگری بسته جدید تحریم ها علیه روسیه را مسدود کرده است
روسیه در واکنش به این محدودیت‌ها و تحریم، فروش گاز به کشورهای غیردوست را بر اساس پرداخت با ارز آن کشورها ممنوع کرد. پس از آن، سهم گاز روسیه در بازار اروپا از 45 فیصد در سال 2021 به حدود 7.5 فیصد در سال 2022 کاهش یافت.
اوایل ماه مارچ سال 2023، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که اتحادیه اروپا بر وابستگی به گاز روسیه غلبه کرده است.
با این حال، در ماه اپریل، هنگری توافقنامه ای را با روسیه در مورد دریافت گاز اضافی تمدید کرد. اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که این تصمیم بوداپست است و بروکسل تا کنون در مورد خطر وابستگی فقط به یک تامین کننده انرژی "درس خود را یاد گرفته است".
مقامات هنگری بارها با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه مخالفت کرده اند. پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه هنگری گفت که محدودیت‌های اعمال‌شده آسیب کمتری به مسکو وارد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала