درانی: پاکستان به همکنشی کاربردی با گروه طالبان ادامه می‌دهد

© Photo / @Social media آصف درانی
 آصف درانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
عضو شوید
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان می‌گوید، که اسلام‌آباد به تعامل کاربردی با گروه طالبان درباره ای همه موضوع‌های مورد علاقه ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، روزنامه دان پاکستان روز یک‌شنبه 1 اسد با نشر گزارشی نوشته است، که درانی این سخنان را پس از سفرش به کابل و دیدار با مقام‌های گروه طالبان بیان کرده است.
او همچنان بر تعهد قاطع پاکستان برای همکاری نزدیک با طالبان در پیش‌برد اهدافی که صلح و امنیت در منطقه را تقویت کند، تاکید کرده است.
درانی به عنوان فرستاده ای ویژه ای پاکستان برای افغانستان گماشته شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
درانی به عنوان فرستاده ای ویژه ای پاکستان برای افغانستان گماشته شد
لازم به ذکر است، که آصف درانی روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از افزایش تنش‌ها میان گروه طالبان و پاکستان، به‌منظور رساندن پیام اسلام‌آباد به کابل آمد.
وی در سه روز حضورش در کابل با مقام‌های ارشد طالبان دیدارهایی نیز انجام داد.
یادآوری می کنیم، که سفر درانی در بحبوحه یورش های خونین در شهرهای مختلف پاکستان انجام شد. یورش های که اعتراض مقامات پاکستان در برابر گروه طالبان افغانستان را برانگیخته است.
مقام های پاکستانی می‌گویند، که گروه طالبان افغانستان برخلاف تعهدات خود درباره جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به مکان امنی برای تروریستان، مقامات و اعضای تحریک طالبان پاکستانی را در خاک افغانستان پناه داده است. اتهامی که از سوی طالبان رد شده است. پاکستان این اتهام را در حالی به گروه طالبان افغانستان وارد می کند، که دولت پیشین افغانستان همیشه پاکستان به پناه دادن تروریستان و ترووریست پروری متهم می کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала