وزارت خارجه روسیه: مسئولین قتل خبرنگار نظامی ریانووستی مجازات خواهند شد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، واشنگتن، لندن و پاریس حامیان تروریست ها هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه گفت، کسانی که مسئول قتل عام وحشیانه روستیسلاو ژوراولف، روزنامه نگار ریانووستی بودند مجازات خواهند شد و کسانی که مهمات خوشه ای را به دستیاران خود در کی‌یف رساندند، مسئولیت کامل را بر عهده خواهند داشت.
روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار ریانووستی که در منطقه عملیات ویژه نظامی کار می کرد، پس از جراحات شدید جان خود را از دست داد. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، ژوراولف در حین تخلیه با جراحاتی که در نتیجه انفجار یک تسلیحات خوشه ای ایجاد شده بود، جان باخت. تعدادی از روزنامه نگاران روسی با شدت های متفاوت جراحات دریافت کردند.
زاخارووا در بیانیه ای در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه گفت: "کسانی که مسئول قتل عام وحشیانه یک روزنامه نگار روس هستند، ناگزیر به مجازات شایسته ای متحمل خواهند شد. کسانی که مهمات خوشه ای را به دستیاران خود در کی یف رسانده اند نیز مسئولیت کامل را بر عهده خواهند داشت."
Главный редактор Международного информационного агентства Россия сегодня Маргарита Симоньян - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
واکنش سیمونیان در مورد حمله قوای مسلح اوکراین به گروهی از خبرنگاران ریانووستی
این دیپلمات افزود که "رژیم کی‌یف به اعمال ترور جنایتکارانه ادامه می دهد. "همه چیز نشان می دهد که حمله به این گروه روزنامه نگاران تصادفی نبوده است: خبرنگاران در حال جمع آوری مواد برای گزارش گلوله باران شهرک ها در منطقه زاپروژیا توسط شبه نظامیان رژیم کی‌یف با مهمات خوشه‌ای که ممنوعه در بسیاری از کشورهای جهان است، بودند."
زاخارووا خاطرنشان کرد که واشنگتن، لندن و پاریس "نگرانی خود را در مورد ایمنی روزنامه نگاران تنها با کلمات ابراز می کنند، اما در واقع آنها حامیان تروریست ها هستند."
وی در پایان گفت: "ما هیچ توهمی نداریم که ساختارهای بین المللی مربوطه ترجیح می دهند، مانند گذشته در چنین مواردی، چشم خود را بر روی این جنایت شنیع که در واقع آنها را در بی قانونی تروریستی کی یف شریک می کند، ببندند.
قابل ذکر است که روز شنبه 22 جولای، قوای مسلح اوکراین به گروهی از خبرنگاران مرکز اطلاع رسانی ایزوستیا و خبرگزاری ریانووستی که در حال تهیه مطالبی درباره گلوله باران قوای مسلح اوکراین بودند، حمله توپخانه‌ای کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала