طالبان: امریکا بدون بهانه بن لادن هم به افغانستان حمله می کرد

© Photo / @Social mediaمولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا طالبان
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
عضو شوید
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است که امریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی برای این‌که نظام اسلامی برایش پذیرفتنی نبود، به افغانستان حمله کرد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون رئیس الوزرای طالبان * در امور سیاسی می گوید: ایالات متحده به هر حال به افغانستان حمله می کرد، اسامه بن لادن فقط یک بهانه بود.
مولوی عبدالکبیر که در یک نشست مردمی در قصر سپیدار صحبت می‌کرد، افزوده است که اگر اسامه بن لادن در آن هنگام به خواست خودش هم از افغانستان بیرون می‌شد، بازهم ایالات متحده و متحدانش بر افغانستان حمله می‌کردند.
مولوی عبدالکبیر در این نشست گفت: "بقای نظام اسلامی را آنان دوست نداشتند. اسامه را یک بهانه کردند. اگر اسامه به خواست خود از وطن بیرون هم می‌رفت باز هم امریکا و متحدانش به افغانستان حمله می‌کردند. این یک گپ یقینی است."
عبدالکبیر مطمئن است که گزینه دیگری هم وجود داشت، اینکه رهبر القاعده ** افغانستان را ترک کند، اما آمریکا همچنان بهانه ای برای حمله به افغانستان پیدا می کرد، عبدالکبیر مطمئن است، زیرا هدف اصلی واشنگتن نابودی نظام حکومت اسلامی بود.
صحبت‌های وزیر دفاع پیشین امریکا در مورد عدم تمایل بایدن به حمله به بن لادن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
صحبت‌های وزیر دفاع پیشین امریکا در مورد عدم تمایل بایدن به حمله به بن لادن
در زمان وقایع شرح داده شده در پاییز 1380، محمد عبدالکبیر نقش رئیس الوزاری طالبان را بازی می کرد. نا گفته نماند که طالبان رسماً بن لادن را شهید و الگو می دانند.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است
القاعده**— سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала