کارشناس سیاسی-نظامی: گزارشات پنتاگون در مورد سرقت سلاح در اوکراین مزخرف است

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteЗдание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября
Здание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
رسانه ها گزارش دادند که پنتاگون سرقت تسلیحات و تجهیزات نظامی را که متحدان غربی در اختیار کی‌یف قرار داده بودند فاش کرد. الکساندر پرنجیف، دانشمند علوم سیاسی نظامی، نظر خود را در مورد این موضوع در رادیو اسپوتنیک به اشتراک گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، مفتش پنتاگون در گزارشی اعلام کرد برخی از تسلیحات و تجهیزات غربی ارسال شده به اوکراین توسط سازمان های جنایتکار و قاچاقچیان اسلحه به سرقت رفته است. در این مورد سی ان ان می نویسد.
این اسناد مربوط به ماه های فوریه تا سپتامبر سال گذشته است. به عنوان مثال، در جون 2022، 60 تفنگ و هزار گلوله مهمات برای فروش مجدد در بازار سیاه به سرقت رفت.
در این گزارش همچنین آمده است که کی‌یف نتوانسته است نظارت لازم بر تجهیزات نظامی که ایالات متحده در سال مالی 2022 به اوکراین تحویل داده است را انجام دهد و توانایی پنتاگون برای ردیابی و کنترل تمام تسلیحات امریکایی که به عنوان قانون کنترل صادرات تجهیزات مورد نیاز است ، به دلیل حضور محدود نمایندگان ایالات متحده در اوکراین، دشوار است.
155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
کارشناس نظامی: امریکا سود سه گانه از جنگ در اوکراین بدست می آورد
در بخش رادیو اسپوتنیک، یک دانشمند علوم سیاسی نظامی، دانشگاه اقتصاد روسیه "پلخانف"، الکساندر پرنجیف، با اظهار نظر در مورد این اطلاعات، افزود که "نخبگان سیاسی ایالات متحده به طور مستقیم در طرح های مخفیانه فروش اسلحه دست دارند."
الکساندر پرنجیف می گوید: "قابل ذکر است که افغانستان پیش از این، مرکز تسلیحاتی برای فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی امریکا در بازار مخفی جهان بود. به محض اینکه ایالات متحده از افغانستان خارج شد، بلافاصله شروع به ایجاد این مرکز تسلیحاتی از اوکراین کرد. ایالات متحده همیشه از هرگونه درگیری به عنوان پوششی برای فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی در بازار سیاه استفاده می کند. در اوکراین، این حتی قبل از عملیات ویژه آغاز شد. ایالات متحده عمداً به درگیری دامن زد و اطلاعات مربوط به فروش مجدد سلاح ها از اولین روز وارد شدن آنها به اوکراین شروع به سرریز شدن کرد. اين ايالات متحده بود که به طور خاص اين طرحسرمایه دار شدن را تهيه کرد."
وی افزود: "بنابراین، چنین اطلاعاتی ظاهر می شود و البته این اطلاعات سفارشی است. آنها می‌گویند که رهبران بد اوکراینی و سازمان های جنايی مختلف اين سلاح ها رو دزديدن اما این بی معنی است. و در نتیجه، از ابتدا به سازمان های جنایی تحویل داده می شود و از خط مقدم عبور می کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала