صادرات کی‌یف به دلیل فسخ معامله غلات دو برابر کاهش خواهد یافت

© AP Photo / Eugene HoshikoКонтейнеры в порту Шанхая, Китай
Контейнеры в порту Шанхая, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
خروج روسیه از "معامله غلات" اوکراین را وادار کرد تا به دنبال مسیرهای جدید، "طولانی تر و گران تر" برای حمل و نقل غلات باشد.
به گزارش اسپوتنیک، تغییر مسیرهای حمل و نقل غلات اوکراین پس از خروج روسیه از "معامله غلات"، پتانسیل صادرات ماهانه کی‌یف را دو برابر کاهش خواهد داد. این را بلومبرگ با اشاره به محاسبات تحلیلگران "آرگوس مدیا" گزارش می‌دهد.
به گفته آنها، توقف صادرات غلات از طریق دریا، پتانسیل صادرات ماهانه اوکراین را از 7 تا 8 میلیون تن به 4 میلیون تن کاهش می دهد و "یک ضربه جدی به یکی از بزرگترین بخش‌های درآمدی اوکراین وارد می کند."
همانطور که این آژانس اشاره می کند، خروج روسیه از قرارداد غلات، کی‌یف را مجبور کرد که به دنبال مسیرهای جدید، "طولانی تر و گران تر" برای حمل و نقل غلات باشد. طبق گزارشات، واضح ترین مسیر از طریق دریای دانوب است. با این حال، به دلیل گرما، سطح دریا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که روند حمل و نقل غلات را پیچیده می کند.
Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
روسیه در حال توسعه مسیرهای جدید صادرات غلات است
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: پس از توقف فعالیت ابتکار غلات دریای سیاه و بسته شدن کریدور بشردوستانه دریایی، همه کشتی‌هایی که در دریای سیاه به سمت بنادر اوکراین حرکت می‌کنند، از نیمه‌شب 20 جولای 2023 به عنوان حامل‌های احتمالی محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند و در درگیری اوکراین در سمت رژیم کی‌یف نقش دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала