زلنسکی از مذاکره با اردوغان خبر داد

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office via APВстреча президентов Украины и Турции Владимира Зеленского и Реджепа Тайипа Эрдогана (18 августа 2022). Львов
Встреча президентов Украины и Турции Владимира Зеленского и Реджепа Тайипа Эрдогана (18 августа 2022). Львов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
زلنسکی: قرار است امشب با اردوغان، رهبر ترکیه گفتگو کنم.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی گفت که قصد دارد عصر با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتگو کند و در مورد امنیت غذایی گفتگو کند.
وی در سخنرانی عصر خود که در کانال تلگرامی خود منتشر شد، گفت: "امشب قصد دارم با اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره منطقه دریای سیاه، امنیت غذایی و سایر موضوعات مهم گفتگو کنم."
روسیه قبلاً به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داده بود که قرارداد غلات را که در 18 جولای اجرا می‌شد، فسخ می‌کند، که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کود از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از معامله بود.
دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
وزیر خارجه اوکراین: ما آماده ای هر گونه خطر به منظور صادرات غلات از دریای سیاه هستیم
بخش دوم، تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است که برای رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه ارائه شده است، از جمله وظایف اصلی این تفاهمنامه، اتصال مجدد بانک زراعت روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، احیای خطوط لوله Togliatti-Odes و تعدادی دیگر از اقدامات است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، شرایط توافق با روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نکردند. پوتین همچنین بارها خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله، تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی، هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала