روسیه بنادر اوکراین را محل استقرار نیروهای مسلح اوکراین می داند

© AFP 2023 / OLEKSANDR GIMANOVУкраинский порт Черноморск
Украинский порт Черноморск  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل: اوکراین در طول معامله غلات ظرفیت های قابل توجهی در بنادر انباشته کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که مسکو زیرساخت های بندری اوکراین را به عنوان محل استقرار و تکمیل نیروهای مسلح اوکراین با سلاح های غربی می داند.
این دیپلمات گفت: "ما مجبوریم اعلام کنیم که در طول سال توافق، رژیم کی‌یف ظرفیت‌های نظامی، صنعتی، سوخت و ذخیره‌سازی قابل توجهی را در مناطق بنادر دریای سیاه خود در زیر پوشش خود انباشته کرد. منابع انسانی قابل توجهی از نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران خارجی نیز در آنجا مستقر بودند.
به گفته وی، با فسخ قرارداد، روسیه فرصتی برای اصلاح این وضعیت دارد.
این هفته، نیروهای مسلح مجموعه‌ای از حملات را به اودسا، ایلیچفسک و نیکولایف از جمله مکان‌های تولید و نگهداری قایق‌های بدون سرنشین انجام دادند که با کمک آن‌ها نیروهای مسلح اوکراین حملات تروریستی را علیه روسیه طراحی کردند.
پس از حمله تروریستی رژیم کی‌یف به پل کریمه، اقدامات ارتش روسیه به حملات تلافی جویانه تبدیل شد.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
الزامات قانونی روسیه برای ادامه توافق غلات
علاوه بر این، همانطور که وزارت دفاع روز چهارشنبه اعلام کرد، پس از توقف معامله غلات و بسته شدن کریدور بشردوستانه دریایی از نیمه شب 20 جولای، تمام کشتی هایی که به سمت بنادر اوکراین در دریای سیاه حرکت می کنند، به عنوان حامل های احتمالی محموله های نظامی در نظر گرفته می شوند و در درگیری اوکراین در طرف رژیم کی یف نقش دارند.
روسیه مشارکت در معامله غلات را متوقف کرد، زیرا توافقات مربوط به رفع محدودیت های صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی از این کشور به بازارهای جهانی محقق نشد. در عین حال، همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، مسکو آماده است تا به محض تکمیل بخش روسی آن، فوراً به اجرای توافق بازگردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала