کلوپ ویدیو

تظاهرات ایرانیان در اعتراض به بی احترامی به قرآن + ویدیو

© Sputnik / Siyavash Sobhgani وصل شدن اینترنت موبایل در تهران
وصل شدن اینترنت موبایل در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
مردم ایران امروز 30 سرطان 1402 در اعتراض به بی حرمتی به قرآن کریم، تظاهرات کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امروز جمعه، 30 سرطان سال 1402 مردم ایران در اعتراض به هتک حرمت قرآن شریف به تظاهرات پرداختند.
همزمان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواست تا اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت به قرآن انجام دهد.
متن درخواست وزیر خارجه ایران که در کانال رسمی تلگرام این وزارتخانه آمده است می گوید: از جنابعالی با محکوم کردن فوری این اقدام می‌خواهم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار (اقدامات هتک حرمت به قرآن) و جلوگیری از عواقب خطرناک گسترش و تداوم (اجرای) این پدیده توهین‌آمیز و تحریک‌آمیز انجام دهید و همچنین از دولت‌های عضو سازمان ملل و مجریان سازمان ملل بخواهید که با این اقدام بر خورد کنند.
Дым над посольством Швеции в Багдаде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عراق خواستار خروج سفیر سویدن از این کشور شد
در اواخر ماه جون در استکهلم درعید قربان، اقدامی برای هتک حرمت و سوزاندن قرآن برگزار شد که با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سویدن خواستار استرداد مهاجری شد که این اقدام را برای محاکمه او انجام داده بود، پس از آن ده ها عراقی برای تظاهرات در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند. این حادثه همچنین از سوی الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی، احمد ابوالغیط و دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، جاسم البودایو، محکوم شد. وزارت خارجه اردن و امارات سفیران سوئد را احضار کردند تا یادداشت اعتراضی به آنها ارائه کنند.
نا گفته نماند که روز چهارشنبه معترضان در بغداد سفارت سویدن را به آتش کشیدند. در این حادثه به کارمندان سفارت مذکور آسیب نرسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала