- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

عملیات ویژه ای 20 جولای: یورش تلافی جویانه جدید نیروهای مسلح روسیه + ویدیو

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationشلیک مجتمع های راکتی کالیبر هنگام تمرینات
شلیک مجتمع های راکتی کالیبر هنگام تمرینات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که نیروهای مسلح روسیه یورش های تلافی جویانه جدیدی را در شب انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه در شب پنجشنبه "یورش های تلافی جویانه" جدیدی را به مناطق تولید و ذخیره شهپادها/ قایق های بدون سرنشین در اوکراین انجام دادند، هدف محقق شد و همه ای اشیاء تعیین شده مورد اصابت قرار گرفتند.
پیشرفت عملیات
وزارت دفاع روسیه افزود، که در جریان روز نیروهای مسلح اوکراین عملیات تهاجمی را در مسیرهای دونتسک، کراسنولیمان و یوژنو-دونتسک انجام دادند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که نیروهای اوکراینی در جریان یک روز 170 سرباز، شش تانک، سه خودروی زرهی و هویتزر را در مسیرهای یوژنو دونتسک و زاپروژیا از دست دادند. افزون بر این، در مناطق سکونتگاه های مارینی و چاروینی در منطقه زاپروژیا اقدامات دو گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی سرکوب شد.
وزارت دفاع روسیه افزود: یگان‌های روسیه 45 سرباز اوکراینی را در جهت خرسون، یک خودروی زرهی رزمی، سه خودروی پیکاپ و یک هویتزر D-30 را نابود کردند. وزارت دفاع تصریح کرد: در جهت کراسنولیمانسکی، دو حمله دشمن در یک روز دفع شد، تا 60 سرباز اوکراینی، خودروهای جنگی پیاده نظام، یک اسلحه خودکششی گوازدیکا و دو هویتزر D-30 نابود شدند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هفت موشک انداز چندگانه هیمارس را رهگیری و 32 پهپاد اوکراینی را در طول روز نابود کردند. ارتش روسیه، در وزارت دفاع تصریح کرد، در یک روز در جمهوری خلق دونتسک به مراکز ارتباطی دو تیپ مکانیزه نیروهای اوکراینی حمله کرد. علاوه بر این، نیروهای مسلح روسیه 16 حمله یگان های اوکراینی را در جهت دونتسک در یک روز دفع کردند، کیف 210 نفر را از دست داد.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه گزارش داد، که در جهت کوپیانسک، نیروهای اوکراینی 110 نفر، پنج قطعه تجهیزات و همچنین هویتزرهای Msta-B و D-20 را در یک روز از دست دادند.
رومن کودریان، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه سربازان دنیپر گفت، که گروه دنیپر از نیروهای مسلح روسیه تلاش خرابکاران اوکراینی برای گذر از دنیپر را متوقف کرد و سه قایق تندرو دشمن نابود شد. یک کارشناس نظامی، سرهنگ بازنشسته جمهوری خلق لوهانسگ، آندری ماروچکو گفت، که نیروهای مسلح روسیه در حال تثبیت بر سنگرهای نظامی اوکراینی بازپس گیری شده در منطقه خارکف هستند، سکوی پرشی برای پیشرفت بیشتر ایجاد می شود و به موازات ساخت استحکامات، کار رزمی برای از بین بردن نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای اوکراینی در حال انجام است.
اظهارات مسکو
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت، که بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد نفتکش ها و مناطق ناامن در دریای سیاه با فسخ قرارداد غلات مرتبط است. پیش از این وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود، که از 20 جولای، همه ای کشتی هایی که در دریای سیاه به سوی بندرهای اوکراین حرکت می کنند، به عنوان حامل های احتمالی محموله های نظامی در نظر گرفته می شوند و کشورهای پرچم این کشتی ها درگیر درگیری تلقی می شوند. همچنین تعدادی از مناطق دریایی در شمال غربی و جنوب شرقی آبهای بین المللی دریای سیاه به طور موقت برای کشتیرانی خطرناک اعلام شده است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در یک جلسه توجیهی گفت: امریکا از وضعیت اوکراین راضی نیست، ولادیمیر زلنسکی موظف است به هر قیمتی به ضدحمله ادامه دهد. وی افزود، که تحویل جدید تسلیحات دوربرد به عامل جدیدی در مشارکت اتحادیه اروپا در درگیری اوکراین تبدیل خواهد شد. زاخارووا تاکید کرد، که کارخانه شرکت آلمانی راین متال برای تولید خودروهای زرهی در صورت ساخت به یک هدف قانونی در اوکراین تبدیل خواهد شد. مدیرعامل راین متال پیش از این گفته بود که این شرکت ظرف سه ماه آینده کارخانه خود را در اوکراین افتتاح خواهد کرد.
وضعیت در مناطق
سرگئی اکسیونوف، رئیس کریمه در کانال تلگرامی خود نوشت: یک دختر نوجوان در اثر یورش پهپاد دشمن در شمال غربی شبه جزیره جان خود را از دست داد و به چهار ساختمان اداری آسیب وارد شد. ولادیمیر روگوف رئیس جنبش عمومی زاپروژیا "ما با روسیه هستیم" گفت، که نیروهای اوکراینی در حال آماده سازی عملیاتی برای گذر از دنیپر و تصرف نیروگاه هسته ای زاپروژیا تا پایان ماه جولای هستند.
چگونگی بین المللی
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد، که ناوبری در مناطق شمال شرقی دریای سیاه و تنگه کرچ-ینیکال به عنوان خطرناک از 20 جولای ممنوع است، اطلاعات ناوبری مربوطه قبلاً منتشر شده است. این وزارتخانه اضافه کرد که از 21 جولای، کیف کشتی هایی را که در دریای سیاه در جهت بنادر دریایی روسیه حرکت می کنند، به عنوان حامل محموله های نظامی "با تمام خطرات مرتبط" در نظر خواهد گرفت.
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید تایید کرد که مهمات خوشه ای امریکایی به اوکراین تحویل داده شده و در حال حاضر در میدان نبرد هستند.
جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا امیدوار است وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تصمیمی سیاسی برای تامین مالی کمک های نظامی به اوکراین از صندوق صلح اروپا برای چند سال آینده بگیرند.
سی ان ان بر این باور است، که ایالات متحده ممکن است بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش 400 میلیون دالر را در هفته روان به کی یف اعلام کند که شامل موشک های هیمارس، موشک های پدافند هوایی پاتریوت و ناسماس می شود که به دلیل کاهش ذخایر کم خواهند بود، اما جنگ افزارهای خوشه ای در این بسته گنجانده نخواهد شد.
خبرگزاری DPA گزارش داد، که 25000 پرسنل نظامی اوکراینی آموزش های خود را در کشورهای اتحادیه اروپا به پایان رسانده اند یا در حال تکمیل هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала