نگرانی اتحادیه اروپا از موقف کشورهای امریکای لاتین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو شوید
کارشناس روس بیان کرد، که موقف بی طرف کشورهای امریکای لاتین اتحادیه اروپا را زیر فشار قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور خیفتس، کارشناس سیاسی به اسپوتنیک گفت، که به چه دلیل اتحادیه اروپا در تلاش است تا موجب کشمکش کشورهای امریکای لاتین با روسیه شود.
پیشتر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود، که سیاستمداران اروپایی در نشستی در بروکسل با سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا و جامعه کشورهای امریکای لاتین و کارائیب تلاش کردند امریکایی های لاتین را با روسیه درگیر کنند.
این دیپلمات بر این باور است، که از این نشست برای "تحمیل دیدگاه غربی و وادار کردن امریکایی‌های لاتین به پیروی از آن" استفاده شد.
Президент Бразилии Луис Инасиу Лула да Силва выступает во время министерской встречи в Бразилиа, Бразилия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
رئیس جمهور برزیل: جهان از درگیری اوکراین خسته شده است
زاخارووا در یک نشست توجیهی گفت: تنها یک هدف وجود دارد -کشمکش، ایجاد مشکلات در روابط بین روسیه و امریکای لاتین، افزون بر این، خواسته خود را نشان دهند.
وی تاکید کرد، که امریکای لاتین و روس ها دارای سنت های قدیمی دوستی، نزدیکی فرهنگ ها و همکاری های متقابل سودمند هستند، بنابراین "این امر امکان پذیر نبود و امکان ایجاد اختلاف وجود نخواهد داشت".
ویکتور خیفتس استاد دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ، سردبیر مجله امریکای لاتین در این زمینه گفت، که اتحادیه اروپا از موضع بی طرف کشورهای امریکای لاتین در رویارویی بین غرب و روسیه راضی نیست.
ویکتور خیفتس گفت: اروپا نگران است که تقریبا تمام کشورهای امریکای لاتین موضعی نسبتا بی طرف در مورد رویارویی جهانی بین روسیه و غرب اتخاذ کنند. کشورهای امریکای لاتین در پلتفرم هایی مانند سازمان ملل متحد از پیوستن به تحریم ها خودداری می کنند. آنها از تامین سلاح و سلاح به منطقه متخاصم امتناع می کنند. این چیزی است که اروپایی ها را نگران می کند و آزار می دهد. این وضعیتی است که انها سعی در تغییر آن دارند.
وی افزود: یکی از ابزارهای فشار اتحادیه اروپا بر کشورهای امریکای لاتین، سرمایه گذاری اروپا است.
البته دولت امریکای لاتین به سرمایه گذاری نیاز دارد. اتحادیه اروپا این فرصت را ندارد که انها را محروم کند، بلکه فرصت جدیدی را ارائه ندهد - آنچه که قبلا سرمایه گذاری شده است، پس گرفته نخواهد شد، توضیح آن به رای دهندگان خود بسیار دشوار خواهد بود و این موجب تنش شدید روابط با کشورهای آمریکای لاتین می شود.
ویکتور خیفتس تاکید کرد: با این حال، چنین فشاری همیشه اثر ندارد.
ویکتور خیفتس خاطر نشان کرد: این بستگی به کشور دارد. به عنوان مثال، آرژانتین اکنون یک بحران عمیق را تجربه می کند، ده ها میلیارد دالر به صندوق بین المللی پول بدهکار است، چیزی برای دادن ندارد، زیرا این یک مسئله اساسا مهم است. اما حتی در این وضعیت، بیایید ببینیم آیا آرژانتین آماده است تا یک چرخش شدید داشته باشد. اما فشار بر برزیل دشوارتر است، زیرا بزرگترین شریک تجاری ان چین است.
چین و برزیل به هم نزدیک تر می شوند غیرممکن است که به برزیل پیشنهاد دهیم چین را ترک کند و برزیل همیشه می تواند در صورت رویارویی احتمالی با اروپا از چین حمایت کند. علاوه بر این، در امریکای لاتین، پول همیشه مهمترین چیز نیست.
گاهی اوقات، حتی در صورت نیاز به پول، کشورهای امریکای لاتین می توانند ان را رد کنند، اگر انها در نظر بگیرند که منافع ملی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. و چنین نمونه هایی وجود دارد. امریکای لاتین در برخی موارد آماده اسیب رساندن به اقتصاد خود برای حفظ حاکمیت ملی بود. بنابراین، فشار مستقیم همیشه در اینجا موثر نخواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала