بااعتبارترین پاسپورت جهان در سال 2023

© Sputnik / Pouyaپاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان
پاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو شوید
پاسپورت‌ افغانستان در تازه‌ترین رده بندی اعتبار سنجی پاسپورت‌های کشورهای جهان، بی‌اعتبارترین پاسپورت و در آخر فهرست پاسپورت‌های تمام کشورها قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، در آخرین درجه بندی بین المللی پاسپورت ها، پاسپورت سنگاپور بااعتبارترین و پاسپورت افغانستان به حیث بی‌اعتبارترین پاسپورت جهان شناسایی شده و یک بار دیگر در ردیف آخر قرار گرفته است.
بر اساس درجه بندی شرکت هنلی اند پارتنرز (Henley & Partners)، پاسپورت سنگاپور که دارندگان آن می‌توانند بدون ویزه به 192 کشور سفر کنند، در صدر این فهرست قرار گرفت.
اما بررسی وضعیت سایر کشورها نشان می‌دهد کشورهای اتحادیه اروپا طبق معمول در صدر جدول قرار دارند. براساس رتبه‌بندی سال 2023 شرکت "هنلی"، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در رتبه دوم (با امتیاز سفر به 190 مقصد) و اتریش، فنلاند، فرانسه، جاپان، لوکزامبورگ، کوریای جنوبی و سویدن (با امتیاز سفر به 189 مقصد) مشترکا در رتبه سوم قرار دارند.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو مجلس نمایندگان بریتانیا: رژیم طالبان نفرت‌انگیز و شرم‌آور است و باید سرنگون شود
اما بدترین پاسپورت‌ها به کشورهایی تعلق دارد که شهروندان آن‌ها حق دسترسی به کمتر از 40 کشور را دارند؛ افغانستان با حق سفر بدون ویزا به 27 مقصد در رتبه 103 و انتهای این فهرست قرار گرفته و همانند سال‌های گذشته ضعیف‌ترین پاسپورت را دارد. گذرنامه عراق نیز رتبه 102 این جدول را به‌دست آورده، ‌ درحالی‌که شهروندان آن امکان سفر بدون ویزا به 29 مقصد را دارند.
سوریه (30 مقصد بدون ویزا)، پاکستان (33 مقصد)، یمن (35 مقصد)، سومالی (35 مقصد)، نپال و فلسطین (38 مقصد) و کره شمالی (39 مقصد) به ترتیب رتبه‌های انتهایی این فهرست و بعد از افغانستان و عراق را به خود اختصاص داده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала