اوکراین کشتیرانی در شمال شرق دریای سیاه را ممنوع قرار داد

© Photo / U.S. Marine Corps photo by Staff Sgt. Pablo D. MorrisonКорабли НАТО в Черном море
Корабли НАТО в Черном море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو شوید
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که کشتیرانی در شمال شرق دریای سیاه را ممنوع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع اوکراین در کانال تلگرام اعلام کرد که از 21 جولای، کییف کشتی هایی را که از دریای سیاه به سمت بندر های روسیه حرکت می کنند، به عنوان کشتی های حمل و نقل محموله های نظامی در نظر خواهد گرفت.
در اعلامیه این وزارت آمده است: "وزارت دفاع اوکراین هشدار می دهد که از ساعت 00:00 (مصادف با زمان مسکو) 21 جولای 2023، تمام کشتی هایی که در دریای سیاه به سمت بندر های دریایی فدراسیون روسیه و بندر های دریایی اوکراین در منطقه‌ای که به طور موقت توسط روسیه اشغال شده است، حرکت می کنند، ممکن است توسط اوکراین به عنوان حمل کننده‌ی محموله های نظامی با تمام خطرات مربوطه در نظر گرفته شوند."
وزارت دفاع اوکراین همچنین از 20 جولای ممنوعیت کشتیرانی خطرناک در مناطق شمال شرقی دریای سیاه و تنگه کرچ-ینیکال را اعلام کرد. کی‌یف قبلاً اطلاعات ناوبری مربوطه را منتشر کرده است.
روز قبل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از 20 جولای، تمام کشتی هایی که از دریای سیاه به بندر های اوکراین می روند، به عنوان حمل کننده های بالقوه ی محموله های نظامی در نظر گرفته خواهند شد. کشورهای پرچمدار این کشتی ها در کنار رژیم کی‌یف در درگیری اوکراین نقش دارند.
اولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا خارج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
حمله وسیع روسیه با تسلیحات دقیق به تأسیسات نظامی اودسا
در این اعلامیه ذکر شده است، همچنین برخی از مناطق شمال غربی و جنوب شرقی آب های بین المللی دریای سیاه را به طور موقت برای کشتیرانی خطرناک اعلام کرد.
در 17 جولای، روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داد که با تمدید قرارداد غلات و اجازه صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه مخالف است. این بدان معناست که مسکو تضمین های ایمنی ناوبری را پس می گیرد و کریدور بشردوستانه دریایی در شمال غربی دریای سیاه را محدود می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала