وزارت دفاع روسیه: از 20 جولای، همه کشتی‌هایی در حال حرکت به سوی اوکراین نظامی شمرده می شوند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه به دلیل پایان یافتن "ابتکار دریای سیاه" اعلام کرد: از 20 جولای، همه کشتی‌هایی که در دریای سیاه به سوی بندرهای اوکراین می‌روند، به عنوان حامل‌های محموله نظامی بالقوه در نظر گرفته می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه درباره حرکت کشتی ها به سوی اوکراین در دریای سیاه به دلیل پایان یافتن "ابتکار دریای سیاه" روز چهارشنبه اعلام کرد: از 20 جولای، همه کشتی‌هایی که در دریای سیاه به سوی بندرهای اوکراین حرکت می‌کنند، به‌عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند و کشورهای پرچمدار این کشتی‌ها درگیر درگیری خواهند بود.
Разведывательный корабль проекта 864 ССВ-201 «Приазовье» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2023
کلوپ ویدیو
یورش ناموفق شهپادهای اوکراینی به کشتی روسی در دریای سیاه + ویدیو
این وزارت گفت: "در پیوند با پایان "ابتکار دریای سیاه" و محدود کردن دهلیز بشردوستانه دریایی، از ساعت 00:00 به وقت مسکو در 20 جولای 2023، همه کشتی‌هایی که به سوی بندرهای اوکراین در دریای سیاه در حرکت هستند، به عنوان حامل‌های بالقوه نظامی در نظر گرفته می‌شوند. محموله بر این اساس، کشورهای پرچمدار چنین کشتی‌هایی در کنار رژیم کیف در درگیری اوکراین نقش دارند".
در ادامه این وزارت افزوده است: شماری از مناطق دریایی در بخش های شمال غربی و جنوب شرقی آب های بین المللی دریای سیاه به طور موقت برای کشتیرانی خطرناک اعلام شده است.
وزارت دفاع روسیه نوشت: هشدارهای اطلاعاتی در مورد لغو ضمانت‌های امنیتی برای ملوانانی که به بنادر اوکراین می‌روند در روال قانونی صادر شده است.
یادآوری می کنیم، که روسیه روز دوشنبه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داد که با تمدید قرارداد غلات مخالف است. این به معنای لغو تضمین های روسیه برای ایمنی ناوبری و محدود کردن دهلیز بشردوستانه دریایی در شمال غربی دریای سیاه است. برای این منطقه، رژیم به طور موقت خطرناک برای ناوبری در حال بازیابی است. بنابراین، بدون مشارکت روسیه، ابتکار غلات دریای سیاه از 18 جولای فعالیت خود را متوقف کرد.
ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای کیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله ادیسه است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessa و تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافق نامه اجرایی نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала