امسال اوکراین کشور های فقر را گرسنه تر می کند

CC BY 2.0 / Yi Chen / Hong Kong: Homeless ManБездомный мужчина улице в Гонконге, Китай
Бездомный мужчина улице в Гонконге, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
عضو شوید
اقتصاددان عبدالنبی عبدالمطلب طی صحبت با اسپوتنیک درباره توقف واقعی معامله غلات توسط روسیه اظهار نظر کرده گفت که امسال اوکراین کشور های فقر را گرسنه ترمی گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس اقتصادی گفت: اولین عواقب توقف معامله غلات در عرض دو ساعت پس از تصمیم مسکو این بود که قیمت غلات چندین فیصد افزایش یافت. علاوه بر این، فقیرترین کشورهای افریقا و آسیا به طور طبیعی بیشترین آسیب را خواهند دید. واقعیت این است که هم غرب و هم روسیه اتهامات متقابل را مطرح می کنند. با این حال، مهم است که مسکو آماده تمدید طرح بحیره سیاه است، اما اکنون با در نظر گرفتن منافع خود این کار را انجام خواهد داد.
Зерна пшеницы в руках - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
برنامه جهانی غذا از کاهش حدود 35 در صدی حاصلات گندم در افغانستان خبر داد
عبدالنبی عبدالمطلب افزود: مشکل این است که غرب علاقه ای به انجام تعهدات اخلاقی خود در قبال ملت های فقیر ندارد. اکنون همه در این فکر هستند که مقصر افزایش قیمت ها چه کسی است، چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی شهروندان عادی که مسئول تضعیف معامله غلات هستند، خواهد داشت. اما همه می دانند که این معامله به ویژه در شرایط فعلی بسیار مهم است. این موضوع در ترکیه نیز کاملا واضح و مشخص است.
روسیغ بارها اعلام کرده است که اوکراین از قرارداد غلات برای اهداف نظامی - برای حمله به سواستوپل- استفاده می کند.در 29 اکتوبر 2022، رژیم کیف یک حمله تروریستی به کشتی‌های قوای بحیره سیاه و کشتی‌های غیرنظامی که در جاده‌های بیرونی و داخلی پایگاه سواستوپل بودند، انجام داد. پس از آن، روسیه مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را به حالت تعلیق درآورد. بعداً با دریافت تضمین‌های از کیف مبنی بر عدم استفاده از کریدورهای بشردوستانه برای اهداف نظامی، مشارکت روسیه ادامه یافت. با این حال، در اواسط اپریل و مارچ 2023، کیف، به گفته وزارت دفاع روسیه، با نقض ضمانت‌های عدم استفاده از دهلیز بشردوستانه برای خصومت‌ها، به پایگاه‌های قوای بحیره سیاه در سواستوپل و زیربناهای غیرنظامی کریمه حمله کرد.
ابتکار بحیره سیاه، که در 22 جون 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذا اوکراینی و همچنین کودهای کیمیاوی از طریق بحیره سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала