امریکا فکر نمی‌کند که درگیری اوکراین پایان یافته است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2023
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس کاخ سفید در مصاحبه ای گفت: ایالات متحده معتقد نیست که درگیری در اوکراین به بن بست رسیده است، با وجود حمایت امریکا، انتظار می رفت که درگیری در اوکراین به بن بست رسیده باشد
به گزارش اسپوتنیک، طی مصاحبه ای با ABC News، از "جیک سالیوان" پرسیده شد که آیا با وجود ادامه کمک های امریکا به کیف، شرایط درگیری در اوکراین به بن بست تبدیل شده است؟
مشاور رئیس جمهور امریکا گفت: "به بن بست نرسیده است".
همانطور که سالیوان تصریح کرد، حتی قبل از شروع تعرض متقابل اوکراین، ایالات متحده انتظار داشت که "درگیری سنگین باشد." وی تاکید کرد: "این ماهیت جنگ است".
Американский сенатор Джон Маккейн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2023
امریکا از مانور روسیه در اوکراین وحشت زده شده است
تعرض متقابل اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه در 4 جون آغاز شد. کیف کندک های آموزش دیده توسط ناتو را مجهز به تکنالوژی غربی، از جمله تانک های معروف لئوپارد، در این مناطق مستقر کرد. همانطور که سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در 11 جون اعلام کرد، "دشمن در هیچ محوری به اهداف خود نرسید".
رسانه‌های غربی پیشتر اذعان کرده بودند که قوای مسلح اوکراین در جریان تعرض متقابل با چالش‌های زیادی روبرو بوده است. روزنامه امریکایی نیویارک تایمز به نقل از کارشناسان نوشت که قوای توپچی و هوانیروز روسیه اجازه نمی دهد کیف نیروهای خود را با دافع هوایی پوشش دهد. بعداً، این روزنامه خاطرنشان کرد که اقدامات روسیه "حمله" کیف را به یک کار خسته کننده کند و خونین تبدیل کرد. سی ان ان نیز به نقل از دو مقام غربی و یک مقام ارشد پنتاگون خاطرنشان کرد که اقدامات تعرض قوای اوکراینی مؤفقیت قابل توجهی را که متحدان کیف انتظار داشتند را نشان نداد، در حالی که صلاحیت قوای روسیه بالاتر از انتظار غرب بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала