وزارت امور خارجه روسیه: کی‌یف در مسیر تروریسم هسته ای قرار گرفته است

© SputnikПогода в Москве
Погода в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: حمله اوکراین به کورچاتوف نشان می‌دهد که کی‌یف در مسیر تروریسم هسته‌ای قدم گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره سقوط پهپاد در کورچاتوف، در چند کیلومتری نیروگاه هسته‌ای کورسک، گفت: مسکو به شدت برنامه‌های کی‌یف برای استفاده از روش‌های تروریستی علیه نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه را محکوم می‌کند که می‌تواند منجر به فاجعه هسته‌ای در اروپا شود.
روز جمعه، فرماندار منطقه کورسک، رومن استاروویت، از سقوط یک پهپاد در کورچاتوف، که نیروگاه هسته ای کورسک در قلمرو آن قرار دارد، خبر داد. به گفته وی، این حادثه تلفات جانی نداشته و به تاسیسات بحرانی آسیبی وارد نشده است.
ما به شدت برنامه های مخرب اوکراین برای استفاده فعالانه از روش های تروریستی علیه نیروگاه های هسته ای روسیه را محکوم می کنیم که می تواند به یک فاجعه هسته ای در مقیاس بزرگ در اروپا منجر شود.
لحظه انهدام طیاره بدون سرنشین امریکا توسط ایران + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
سقوط پهپاد در ولایت کورسک روسیه+ویدیو
همانطور که زاخارووا خاطرنشان کرد، نیروگاه هسته‌ای کورسک هدف احتمالی حمله جدید اوکراین در کورچاتوف بود، "که بار دیگر نشان می‌دهد رژیم کی‌یف در مسیر استفاده از روش‌های تروریسم هسته‌ای قدم گذاشته است."
وی تاکید کرد: ما از جامعه بین المللی و رهبری آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل می خواهیم که بیشترین توجه را به این موضوع داشته باشند و رفتار غیرمسئولانه کی‌یف را به شدت محکوم کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала