کلوپ ویدیو

هند سومین فضاپیمای خود را به مهتاب پرتاب کرد + ویدیو

© Sputnik
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
عضو شوید
رئیس آژانس فضایی هند، سریدهارا پانیکر سامنات، پیش از این در مورد آخرین آماده سازی پرتاب گزارش داده بود.
به گزارش اسپوتنیک، هند سومین ماموریت اکتشافی ملی خود Chandrayaan-3 را در 14 جولای به ماه پرتاب کرد. تاریخ پرتاب روز پنجشنبه توسط سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) اعلام شد.
ISRO در توییتر خود گفت: "ما پرتاب Chandrayaan-3را اعلام می کنیم: اکنون برای 14 جولای 2023 در ساعت 14:35 به وقت هند در ساحه پرتاب در جزیره سریهاریکوتا برنامه ریزی شده است."
در اواسط جون، رئیس آژانس فضایی هند، سریدهارا پانیکر سامنات، از آخرین آمادگی ها برای پرتاب چاندرایان-3 خبر داد. به گفته وی، این فضاپیما توسط سنگین ترین پرتابگر هندی LVM3 به مدار پایین زمین پرتاب خواهد شد.
یادآوری می شود که اولین ایستگاه خودکار قمری هند Chandrayaan-1در نوامبر 2008 راه اندازی شد. این دستگاه تقریباً یک سال تا آگوست 2009 کار کرد. دومین مأموریت ماه هندی "چاندرایان-2" در 22 جولای 2019 به ماه فرستاده شد که نه تنها پرتاب دستگاه به مدار را فراهم کرد، بلکه فرود نرم ماژول فرود Vikram را نیز انجام داد، که قرار بود یک ماه نورد کوچک "پراگیان" به سطح ماهواره زمین ارسال کند.
با این حال، در 7 سپتامبر همان سال، زمانی که Vikram در ارتفاع 2.1 کیلومتری از سطح ماه قرار داشت، ارتباط با آن قطع شد، فرودگر در اثر برخورد با سطح ماه سقوط کرد. همزمان، ایستگاه مداری Chandrayaan-2 در مدار ماه به کار خود ادامه می دهد.
ماموریت اکتشافی هندی "چاندرایان-3" امکان ارسال یک ماه نورد به مدار ماه را فراهم می کند که بر روی آن دستگاه هایی برای مطالعه ترکیب شیمیایی و معدنی سطح ماه در منطقه فرود و همچنین تخمین غلظت عناصر مختلف در خاک آن تعبیه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала