امریکا صدها راکت از رده خارج شده را به اوکراین خواهد فرستاد

© Photo / HAWK batterij, Gunfire museum BrasschaatЗРК MIM-23 HAWK, Бельгия
ЗРК MIM-23 HAWK, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
عضو شوید
چاینا تایمز: امریکا راکت‌های از رده خارج شده MIM-23 هاوک را از تایوان می‌خرد و به اوکراین می‌فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه تایوانی چاینا تایمز، ایالات متحده صدها راکت از کار افتاده MIM-23هاوک را از تایوان خریداری خواهد کرد تا آنها را به اوکراین ارسال کند.
این نشریه به نقل از منبع خود نوشته است که ما در ابتدا متعجب بودیم که با صدها راکت از رده خارج شده MIM-23هاوک از چهار لشکر و 18 باتری چه کنیم، اما پس از رایزنی تایوانی-امریکایی، ایالات متحده تأیید کرد که راکت‌های از رده خارج شده را از تایوان می‌خرد تا آنها را به اوکراین به عنوان کمک نظامی برای تقویت دفاع هوایی انتقال دهد."
طبق گزارش ها، این راکت ها در پایان ماه جون از رده خارج شدند و رایزنی هایی با ایالات متحده در سال گذشته انجام شد.
به گزارش تایوان نیوز، وزارت دفاع این جزیره از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد، اما اعلام کرد که سلاح های از رده خارج شده طبق مقررات در حال دفع هستند. به گزارش پرتال، بر اساس مقررات، مازاد محصولات نظامی جز در شرایط خاص مورد تایید وزارتخانه قابل فروش نیست.
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
چرا ایالات متحده می خواهد مهمات خوشه ای کی‌یف را تأمین کند؟
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسونل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала