امریکا: القاعده دیگر از افغانستان نمی تواند تهدید کند

© Photo / commons.wikimedia.orgal-Qaeda
al-Qaeda - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
عضو شوید
الیزابت هورست معاون دست‌یار وزیر امور خارجه امریکا برای آسیای جنوبی و مرکزی، به این باور است که القاعده نمی‌تواند از خاک افغانستان در برابر ایالات متحده امریکا، تهدید به شمار بیاید.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، الیزابت هورست در سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور در پاسخ به این که آیا القاعده در برابر امریکا یک تهدید است یا خیر، گفت: "من در این مورد گفته می‌توانم که ما دیگر به این باور نیستیم که افغانستان مرکزی است که القاعده بتواند تهدیدی برای امریکا باشد."
پیش از این، جوبایدن رییس جمهور امریکا گفته بود که پیش‌بینی‌های او درباره عدم حضور القاعده در افغانستان با همکاری طالبان* درست بوده است.
از سویی هم، برخی از آگاهان مسایل نظامی به این باور هستند که حکومت سرپرست افغانستان باید با جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا در فضای اعتمادسازی وارد شوند.
Президент США Джо Байден выступает на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН (21 сентября 2022). Нью-Йорк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
کلوپ ویدیو
بایدن میگوید در از بین بردن القاعده از طالبان کمک گرفتیم + ویدیو
اسدالله ندیم، آگاه مسایل نظامی در این باره چنین گفت: "در این راستا اعتمادسازی بسیار مهم است باید طالبان با جهان از جمله ایالات متحده امریکا در فضای اعتماد سازی وارد شوند."
این درحالی‌ست که هفته گذشته مایکل مک کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا، سخنان پسین جوبایدن رییس جمهور این کشور، درباره عدم حضور القاعده در افغانستان، و کمک گرفتن واشنگتن از طالبان را بی‌بنیاد خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала