کارشناس: اکثر کشورهای جهان نمی خواهند از سیاست تحمیلی غرب پیروی کنند

© Photo / Spc. Hubert Delany III/U.S. Armyپنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا
پنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، برنامه های جاپان و کوریا برای میزبانی از تسلیحات هستوی امریکا روند خطرناکی است. سرگئی ساناکوئف، رئیس مرکز تحقیقات آسیا و اقیانوسیه در رادیو اسپوتنیک در این باره اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، در نشستی در جاکارتا درباره سیاست ناتو در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفتگو کردند. لاوروف در این مورد در نشستی با خبرنگاران صحبت کرد.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد، کشورهای ناتو این نظریه را دارند که امنیت در منطقه یورو-اتلانتیک، هند و اقیانوسیه غیرقابل تقسیم است، آنها قصد دارند بخشی از زیرساخت های نظامی این اتحاد را به آنجا منتقل کنند.
لاوروف گفت: "اتفاقاً، جاپان و کوریا از قبل نشان می دهند که او از میزبانی تسلیحات هستوی امریکا یا دستیابی به تسلیحات هستوی خود مخالف نیست. این یک روند بسیار جدی و خطرناک است."
وی تاکید کرد: "تمرکز استراتژی های غرب "علیه چین و علیه فدراسیون روسیه" به هیچ وجه پنهان نیست."
 Президент Украины Владимир Зеленский сидит в машине возле дворца Бельвю в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2023
سفیر اوکراین در لندن زلنسکی را به طعنه "ناسالم" محکوم کرد
سرگئی ساناکوف، رئیس مرکز تحقیقات آسیا و اقیانوسیه، در پخش رادیو اسپوتنیک، ابراز اطمینان کرد که روسیه و چین خط خود را برای مقابله با این تهدید ایجاد خواهند کرد.
"البته، ما مقاومت خواهیم کرد. و اگر مستقیماً به ما بگویند که همه اینها علیه چه کسی است، چه کنیم. آیا واقعاً از ما انتظار دارند که بنشینیم و فقط آن را تماشا کنیم؟ یا آنها عمداً اوضاع را تحریک می کنند تا ببینند چقدر ممکن است اقدامات متقابلی از جانب ما انجام شود و اعلام کنیم که روسیه و چین جهان را تهدید می کنند.
سرگئی ساناکوف گفت: "البته، ما مقاومت خواهیم کرد. و اگر مستقیماً به ما گفته شود که این همه علیه چه کسی است و به کجا خواهد انجامید. آیا واقعاً از ما انتظار دارند که بنشینیم و فقط آن را تماشا کنیم؟ یا آنها عمداً اوضاع را تحریک می کنند تا ببینند چقدر ممکن است اقدامات متقابلی از جانب ما انجام شود و اعلام کنند که روسیه و چین جهان را تهدید می کنند. آنها همیشه به همین ترتیب عمل کرده‌ است."
Портрет Эрнесто Че Гевары на одной из площадей Гаваны на Кубе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2023
چین از امریکا خواست تا اقدامات تحریک آمیز نظامی در سواحل کوبا را متوقف کند
این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد: در اکثر کشورهای جهان نمی خواهند از سیاست تحمیلی غرب پیروی کنند.
سرگئی ساناکوف در پایان گفت: "من به تازگی از چین برگشته ام، جایی که در "گفتگوی تمدن ها" (یک انجمن بین المللی) در قالب "مردم با مردم" شرکت کردم. مردم چین از سراسر جهان نمایندگانی را دعوت کردند. این جلسات مردمی بود و باید دید که چگونه تمام جهان، حتی نمایندگان ایالات متحده، یکپارچه صحبت کردند که از سلطه ایالات متحده خسته شده اند، از عملکرد خود به عنوان یک پولیس خودخوانده در اطراف مردم جهان خسته شده اند. و اینکه اگر دنیا را تنها بگذارند، به خانه بروند، دنیا نفس می کشد و دلیلی برای درگیری نخواهد بود. می دانید، در این انجمن احساس می شد که جهان بسیار بزرگتر از غرب است. غرب یک اقلیت است و اگر بر نوعی انزوا پافشاری کند، حداکثر کاری که می تواند انجام دهد منزوی کردن خود است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала