مغز اندیشگر یورش به ساختارهای چینی در پاکستان در کنر کشته شد

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2023
عضو شوید
مسئول قتل مهندسان چینی بند داسو و استادان چینی در مرکز آموزش زبان سند در افغانستان کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه ۲۱ سرطان (۱۲ جولای)، گزارش دادند، که محمد طارق رفیق، یکی از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان و مغز اندیشگر یورش به مهندسان چینی بند داسو در ولایت کنر افغانستان کشته شده است.
رادیو دولتی پاکستان هم این خبر را تایید کرد، اما در مورد آن، جزئیات بیشتری ارائه نداد.
گفته می‌شود محمد طارق رفیق پس از برنامه‌ریزی حمله به مهندسان چینی، در میان گروهش بسیار مشهور و به یکی از فرماندهان مهم تبدیل شد. او پس از آن چند حمله دیگر از جمله حمله به مرکز آموزش زبان چینی در ایالت سند را نیز طرح‌ریزی کرد که به مرگ چند استاد چینی منجر شد.
قاری عمران اروکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2023
گویا حملات به شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان در افغانستان از سر گرفته شده است
تحریک طالبان پاکستان درست دو سال پیش از امروز، در جولای ۲۰۲۱، با برنامه‌ریزی طارق رفیق، مینی‌بوس حامل مهندسان چینی را که به طرف بند داسو در منطقه کوهستانی علیا در خیبرپختونخواه پاکستان در حرکت بود، منفجر کردند. در این انفجار ۱۰ تن، از جمله چهار مهندس چینی کشته شدند.

پس از آن حمله، نیروهای امنیتی پاکستان تعقیب طارق رفیق را آغاز کردند، اما او موفق شد در حمله دیگری، این بار مرکز آموزش زبان چینی در سند را هدف قرار دهد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت قتل محمد طاهر رفیق را به عهده نگرفته، اما رسانه دولتی پاکستان تایید کرده که او در شهرستان دره‌پیچ ولایت کنر در شرق افغانستان کشته شده است.
یاداوری می کنیم، که این ولایت از ولایت های همرز با پاکستان است و گفته می‌شود هزاران جنگجوی تحریک طالبان پاکستان پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، آنجا جا به جا شده اند و به حملات تروریستی در برابر دولت پاکستان ادامه می‌دهند.ارتش و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان پس از روی کار‌ آمدن طالبان در افغانستان طی دو سال گذشته، ده‌ها فرمانده تحریک طالبان پاکستان را در مناطق شرقی افغانستان هدف قرار داده و کشته‌اند که نشان می‌دهد تحریک طالبان پاکستان با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به طرز قابل‌ملاحظه‌ای در این کشور فضای فعالیت یافته‌ و به تقویت و انسجام نیروهایشان در خاک افغانستان پرداخته‌اند.تشدید حملات انفجاری، موشکی و چریکی تحریک طالبان پاکستان به پایگاه‌های نظامی و ایست‌‌بازرسی‌های نیروهای امنیتی دولت پاکستان در مناطق مرزی با افغانستان در دو سال گذشته دردسر بزرگی برای دولت این کشور ایجاد کرده است. اخیرا دولت پاکستان با طالبان افغانستان توافق کرده است که به قیمت پرداخت هزینه‌ها از سوی دولت پاکستان، خانواده‌ اعضای تحریک طالبان پاکستان را از مناطق شرقی هم‌مرز با پاکستان به مناطق شمالی و غربی افغانستان منتقل کنند. این روند هنوز به نتیجه قابل‌توجهی منجر نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала