استولتنبرگ: پیروزی روسیه یک تراژدی برای کی‌یف خواهد بود

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر الأمين العام لحلف الناتو ينس ستولتنبرغ
الأمين العام لحلف الناتو ينس ستولتنبرغ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2023
عضو شوید
استولتنبرگ: پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین در میدان نبرد برای کیف یک تراژدی خواهد بود و ناتو را آسیب‌پذیرتر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در حاشیه نشست سران ناتو در ویلنیوس بیان کرد که پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین در میدان نبرد برای کی‌یف یک تراژدی خواهد بود و ناتو را آسیب‌پذیرتر می‌کند.
وی در پاسخ به سوالی از سوی روزنامه نگاران درباره اینکه آیا ارائه تضمین های امنیتی به اوکراین، کشورهای ناتو را به درگیری نظامی با روسیه نزدیک می کند یا خیر گفت: "بزرگترین خطر این است که اگر پوتین در جنگ پیروز شود، این بزرگترین خطر خواهد بود. این یک تراژدی برای اوکراین خواهد بود، اما همچنین ما را آسیب پذیرتر خواهد کرد."
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
ائتلاف به دنبال درگیری با فدراسیون روسیه نیست، اما در آن شرکت می کند
نشست سران ناتو 11 تا 12 جولای در ویلنیوس لیتوانی برگزار می شود. در بیانیه پایانی روز اول نشست، اعضای بلوک تایید کردند که اوکراین را در آینده در اتحاد می بینند. علاوه بر این، رهبران ناتو بسته حمایتی چند ساله برای این کشور را با هدف دستیابی به سازگاری نیروهای مسلح آن با استانداردهای ائتلاف آتلانتیک شمالی تصویب کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала