غرب اگر به دنبال دموکراسی است، باید به اصول المپیک پایبند باشد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
عضو شوید
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه به این نکته توجه کرد، که مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه های غیرقانونی در برابر ورزشکاران روسیه و بلاروس پشتیبانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در برگه تلگرامش روز دوشنبه نوشت: "غرب، همراه با اکثریت مطلق جهان، اگر واقعاً برای دموکراسی است، باید اصول المپیک را به اشتراک بگذارد".
این دیپلمات توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه‌های غیرقانونی مبنی بر "ممنوعیت کامل" شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک پشتیبانی می‌کند و چندین سند بین‌المللی را نقض می‌کند. در عین حال، اکثریت مطلق جهان همچنان بر اصول المپیک ایستادگی می کند.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2023
هشدار زاخارووا به غرب درباره ای پیامدهای عرضه اورانیوم ضعیف شده به نیروهای مسلح اوکراین
زاخارووا تاکید کرد: "در عین حال، اکثریت مطلق جهان همچنان بر اصول المپیک ایستاده اند. بدین ترتیب، در باکو، به ابتکار الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، جنبش عدم تعهد (120 کشور و 20 ناظر دیگر) بیانیه ویژه نشست وزیران دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها را به تصویب حضور تمامی تیم های ملی در بازی های المپیک پاریس رساند".
او افزود: "اگر غرب طرفدار دموکراسی است، باید خواست اکثریت بر اساس قوانین بین‌المللی را بپذیرد".
در مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنان از قطعنامه های غیرقانونی و غیرمجاز حمایت می کنند که خواستار "ممنوعیت کامل" شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی های المپیک است. بدیهی است که آنها موارد زیر را نقض می کنند:
- منشور کمیته بین المللی المپیک.
- اعلامیه یونسکو برلین 2013
- چندین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد
- و اعلامیه جهانی حقوق بشر
یادآوری می کنیم، که همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو بارها اعلام کرده است که سیاسی کردن ورزش پذیرفتنی نیست و از موضع مشابه رهبری آذربایجان بسیار قدردانی می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала