روشنگری شایگو درباره ای واکنش روسیه در صورت فرستادن بمب های خوشه ای از سوی امریکا به اوکراین

© AP Photo / Sven KaestnerСотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه امروز درباره ای واکنش روسیه در صورت فرستادن بمب های خوشه ای از سوی امریکا به اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه امروز به خبرنگاران گفت، اگر ایالات متحده جنگ افزارهای خوشه‌ای را به اوکراین برساند، نیروهای روسیه مجبور خواهند شد در پاسخ به این اقدام از ابزارهای مشابهی در برابر نیروهای مسلح اوکراین کار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد، که این تصمیم رهبری امریکا بر طولانی شدن درگیری تأثیر خواهد گذاشت.
به گفته رئیس وزارت دفاع روسیه، "آنچه آنها می گویند، برای همه موارد" به بمب های خوشه ای مسلح است، اما با درک خطری که این سلاح ها برای مردم غیرنظامی ایجاد می کند، مسکو همیشه از استفاده از آنها در عملیات ویژه خودداری کرده است".
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
کاخ سفید: امریکا به اوکراین بمب خوشه ای می دهد
تلفات نیروهای اوکراینی
تلفات ارتش اوکراین از 4 جون به بیش از 26000 سرباز و 3000 قطعه اسلحه مختلف بالغ شده است.
افزون بر این، ارتش روسیه بیش از 1200 خودروی زرهی از جمله: 17 تانک لئوپارد آلمانی؛
12 امریکایی بی ام پی بردلی;
21 هواپیما؛
پنج هلیکوپتر؛
پنج تانک چرخدار AMX فرانسوی؛
1244 تانک و دیگر خودروهای زرهی جنگی.
یادآوری می کنیم، که روز 6 جولای 2023 پنتاگون اعلام کرد که موضوع تحویل مهمات خوشه ای امریکا به کی‌یف همچنان در دست بررسی است. به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید ممکن است امروز انتقال "هزاران" مهمات خوشه ای به اوکراین را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید به ارزش حدود 800 میلیون دالر اعلام کند.
همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، انتقال چنین تسلیحاتی از سوی واشنگتن به کی‌یف گام دیگری در جهت تشدید درگیری خواهد بود.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به اوکراین فرستاد. روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هرگونه محموله ای که حاوی سلاح برای کی‌یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала