- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

برگزیده ای سخنان شایگو درباره ای ضد یورش اوکراین

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه درباره ای ضد یورش اوکراین گفت، که نیروهای اوکراینی در کل از هیچ طرفی به هدف خود نرسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه درباره ضد یورش اوکراین امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت: در مجموع دشمن در هیچ یک از جهت ها به اهداف خود نرسید.
- تلفات نیروهای مسلح اوکراین از آغاز ضد حمله به بیش از 26 هزار سرباز و 3 هزار واحد سلاح های مختلف بالغ شد.
- 21 هواپیمای اوکراینی، 5 هلیکوپتر، 1244 تانک و سایر خودروهای زرهی از جمله 17 لئوپارد و 12 خودروی رزمی پیاده نظام بردلی نابود شدند.
Украинский солдат в окопе под Артемовском - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
چکیده ای از گام نخست ضد یورش اوکراین
شایگو گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه از چهارم جون تاکنون 176 گلوله هیمارس، 27 موشک سایه طوفان و 483 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده‌اند.
شایگو افزود: "نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با حملات دقیق به ذخایر ارتش اوکراین از جمله تجهیزات غربی، پتانسیل تهاجمی دشمن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند".
شایگو گفت: "ما به حملات مؤثر با سلاح‌های دقیق دوربرد در برابر ذخایر نیروهای مسلح اوکراین و تجهیزات نظامی که از غرب می‌آیند ادامه می‌دهیم و پتانسیل تهاجمی دشمن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهیم".
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده و دیگر کشورهای ناتو به دقت نتایج کار رزمی نیروهای مسلح روسیه را زیر نظر دارند و آن‌ها را تحلیل می‌کنند.
وزیر دفاع روسیه گفت: "ما می دانیم که نتایج کار رزمی ما به دقت از سوی سازمان های اطلاعاتی خارجی، در درجه اول ایالات متحده و کشورهای ناتو، بررسی و تجزیه و تحلیل می شود".
یادآوری می کنیم، که یورش اوکراین در مسیرهای یوژنو-دونتسک، زاپروژیا، آرتموفسک در 4 جون آغاز شد، در حالی که حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپروژیا متمرکز بود. کیف تیپ/لوا های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی از جمله تانک های لئوپارد را به نبرد روان کرده است و پس از آن ویدیویی سوختن تانک های اوکراینی ساخت آلمان پس از آن طنین بزرگی را ایجاد کرد.
همانطور که سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه در 3 جولای اعلام کرد، در طول ماه حملات ناموفق، نیروهای مسلح اوکراین 18 هواپیما و بالگرد و 920 خودروی زرهی، از جمله 16 تانک لئوپارد را از دست دادند - "تقریبا 100٪ از تانک های این نوع توسط لهستان و پرتگال تامین می شود. شایگو افزود: دشمن در هیچ یک از مسیرها به اهداف خود نرسید، در حالی که رهبری اوکراین با اصرار غرب خواستار ادامه حمله بدون توجه به تلفات است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала