بایدن: پذیرش اوکراین در ناتو منجر به جنگ با روسیه خواهد شد

© Sputnik / Mikhail Markiv /  مراجعه به بانک تصاویر Национальный флаг Украины и флаг Организации Североатлантического договор
Национальный флаг Украины и флаг Организации Североатлантического договор - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
عضو شوید
مشاور امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید، بایدن فکر می کند که پیوستن اوکراین به ناتو در ویلنیوس منجر به جنگ با روسیه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در جریان جلسه توجیهی استناد کرد مبنی بر اینکه پذیرش اوکراین در ناتو در اجلاس 11 تا 12 جولای در ویلنیوس، این ائتلاف را به جنگ با روسیه سوق خواهد داد.
سالیوان طی یک نشست توجیهی در ویلنیوس گفت: همانطور که رئیس جمهور بایدن اشاره کرد، پذیرش اوکراین در ناتو اکنون در ویلنیوس، ناتو را به جنگ با روسیه می کشاند.
نشست سران ناتو در 11 تا 12 جولای برگزار می شود و رهبران همه کشورهای عضو، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گرد هم می آیند. سالیوان پیشتر گفته بود که اوکراین در نشست آتی این ائتلاف در ویلنیوس به عضویت ناتو نخواهد رفت. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در 19 جون گفت که در نشست ویلنیوس و در تدارک آن، متحدان درباره دعوت رسمی از اوکراین بحث نمی کنند، بلکه در حال رایزنی در مورد تصمیماتی هستند که کی‌یف را به پیوستن به ائتلاف نزدیکتر می کند.
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
استولتنبرگ چرا تا یک سال دیگر دبیرکل ناتو ماند؟
در پایان سپتمبر 2022، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت که کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است.
به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی‌یف به سمت اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала