پاسخ زاخارووا به سخنان مقام های اوکراینی درباره ای یورش به پل کریمه

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پس از سخنانی درباره حمله به پل کریمه، رژیم کی یف را تروریستی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود به اظهارات آنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین درباره حمله به پل کریمه واکنش نشان داد و رژیم کی یف را تروریستی خواند.
وی در کانال تلگرامی خود به نقل از مالیار نوشت: 273 روز پیش نخستین ضربه را به پل کریمه زدند تا لجستیک روس ها را مختل کنند.
زاخارووا در واکنش به این بیانیه نوشت: "رژیم تروریستی".
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود: "اکنون آنها طرحی را برای "نجات خود- آسیب سیستماتیک به نیروگاه هسته ای زاپروژیا آغاز کرده اند".
Президент РФ В. Путин принял участие в международном форуме #МыВместе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
پوتین از پل کریمه نظارت کرد + ویدیو
زاخارووا معتقد است، که "نشست های ناتو باید توجه اصلی را به این موضوع معطوف می کرد"زیرا "اکثریت قاطع اعضای اتحاد در منطقه شکست مستقیم خواهند بود".
یادآوری می کنیم، که بر روی پل کریمه در اوایل صبح 8 اکتوبر 2022، یک لاری منفجر شد، در نتیجه هفت موتر سوخت قطار راه آهن آتش گرفت و دو سرک موتر رو در سوی راست پل تا حدی فرو ریخت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این حادثه را یک حمله تروریستی خواند که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین در پشت آن قرار دارند. به گفته وی، پس از انفجار در پل کریمه، کیف خود را با نفرت انگیزترین گروه های تروریستی همتراز کرد.
کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی (GUR) وزارت دفاع اوکراین، که امنیت روسیه او را سازمان دهنده حمله نامید، در ابتدا دست داشتن اوکراین در انفجار را رد کرد. در پایان ماه می، واسیلی مالیوک، رئیس سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، در اظهار نظر درباره حمله تروریستی به پل کریمه گفت، که اوکراین "مجبور بود" این "مسیر لجستیکی" را قطع کند.
نیروگاه هسته ای زاپروژیا در ساحل چپ دنیپر در نزدیکی شهر انروگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر یک 1 گیگاوات است. در اکتوبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انروگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپروژیا در مجاورت شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала