بازگشایی پایپ‌لاین انتقال گاز از شهر شبرغان به مزار شریف از سوی طالبان

© Ministry of Mines and Petroleumبازگشایی پایپ‌لاین انتقال گاز از شهر شبرغان به مزار شریف از سوی طالبان
بازگشایی پایپ‌لاین انتقال گاز از شهر شبرغان به مزار شریف از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2023
عضو شوید
وزارت معادن و پترولیم گروه طالبان از بازگشایی پایپ‌لاین انتقال گاز از شهر شبرغان، مرکز جوزجان به شهر مزار شریف، مرکز بلخ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت معادن و پترولیم گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای نوشت، که پایپ‌لاین انتقال گاز از شهر شبرغان، مرکز جوزجان به شهر مزار شریف، مرکز بلخ دیروز (شنبه، ۱۷ سرطان) با حضور شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت پترولیم و معادن این گروه و شماری دیگر از مسئولان طالبان، در جریان محفلی در شهر شبرغان بازگشایی شد.
براساس اعلامیه‌ای وزارت معادن و پترولیم طالبان، این پایپ‌لاین انتقال گاز ۹۴.۵ کیلومتر طول دارد و هزینه‌ی ساخت آن ۶۰۹ میلیون افغانی می‌شود.
این وزارت گروه طالبان افزوده است، گازی که از سوی این پایپ‌لاین انتقال داده می‌شود در صنعت کود و برق، شیشه‌سازی و شرکت "آی‌پی‌پی‌ غضنفر" برای تولید برق استفاده می‌شود.
وزارت معادن و پترولیم طالبان گفته است، که گاز این پایپ‌لاین در آینده‌ی نزدیک به منازل رهایشی نیز وصل و توزیع خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که مقام‌های امنیتی حکومت پیشین ادعا کرده بودند، که گروه این پایپ‌لاین انتقال گاز را در سال ۱۳۹۷ خورشیدی قطع کرده بود.مسئولان امنیتی بلخ در آن زمان به رسانه‌ها گفتند که قطع این خط لوله‌ی گاز باعث شده است که کارخانه‌ی کود و برق این ولایت از فعالیت باز بماند.
وزارت معادن و پترولیم روز سه‌شنبه، ۴ سنبله ۱۳۹۹ نیز اعلام کرده بود، که گروه طالبان شب گذشته پایپ‌لاین گاز مربوط این وزارت را در ولایت جوزجان منفجر کرده است.
عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم در آن زمان افزوده بود، که در پی این انفجار پایپ‌لاین گاز به شدت صدمه دیده است و این رویداد در ساحه علی‌مغل ولایت جوزجان اتفاق افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала