کرملین: انتقال رهبران "آزوف"* به کی‌یف با شکست ضد حمله های اوکراین مرتبط است

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر Природно-ландшафтный парк "Зарядье" в Москве
Природно-ландшафтный парк Зарядье в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: استرداد رهبران "آزوف"* به کی‌یف با شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین مرتبط است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به گفت، تصمیم آنکارا برای واگذاری رهبران آزوف* به کی‌یف در نقض توافق‌های موجود، مستقیماً با شکست‌ها در ضدحمله اوکراینی که هر روز با آن مواجه می‌شوند، مرتبط است.

پسکوف گفت:"این تصمیم استرداد رهبران آزوف * به زلنسکی بر خلاف توافقات موجود، برای بر گشت به اوکراین، البته که مستقیماً با شکست در ضد حمله اوکراین مرتبط است."

ولودیمیر زلنسکی روز جمعه وارد ترکیه شد و در آنجا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد. زلنسکی روز شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت که دنیس پروکوپنکو، سواتوسلاو پالامار، سرهی ولینسکی، اولگ خومنکو، دنیس شلگا از ترکیه به کی‌یف می‌روند.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک، در سپتامبر 2022 گفت که در نتیجه مبادله زندانیان با اوکراین، 56 نفر آزاد شدند که از این تعداد 55 نفر سرباز، پنج نفر از آنها اهل دونباس و بقیه سربازان نیروهای مسلح ارتش روسیه بودند.
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
کرملین: ترکیه با آزاد سازی "آزوف" توافقنامه ها را نقض کرد
به اوکراین 215 نفر را منتقل شد که در میان آنها رهبران گروه تروریستی "آزوف"* بودند. اردوغان نیز این مبادله را تایید کرد. در جنوری 2023، روزنامه حریت به نقل از منابع ترکیه ای گزارش داد که "آزوف" * هنوز به در خواست روسیه در ترکیه هستند.
*- آزوف یک سازمان تروریستی و در روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала