واکنش روسیه به تصمیم تأمین بمب خوشه ای برای کی‌یف

© AP Photo155-мм артиллерийские снаряды M795 хранятся для отправки, США
155-мм артиллерийские снаряды M795 хранятся для отправки, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه، تصمیم آمریکا در مورد ارسال مهمات خوشه ای به نیروهای مسلح اوکراین را بخشی از برنامه ضد روسی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس توضیحات نماینده رسمی وزارت امور خارجه، ماریا زاخارووا، وزارت خارجه روسیه، ایالات متحده را مسئول مرگ غیرنظامیان پس از انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین دانست.
زاخارووا تصمیم دولت آمریکا برای تامین این مهمات به رژیم کی‌یف را به عنوان یکی دیگر از مظاهر آشکار روند تهاجمی ضد روسی ایالات متحده با هدف طولانی کردن درگیری در اوکراین تا حد امکان خواند.
به گفته او، این تلاشی بدبینانه برای طولانی کردن عذاب مقامات فعلی اوکراین بدون توجه به تلفات غیرنظامیان است.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن به خوبی می‌داند که "وعده‌های" اوکرونازی‌ها برای استفاده "با دقت" و "مسئولانه" از این سلاح‌های کاملا بی‌ارزش است.

Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
کاخ سفید: امریکا به اوکراین بمب خوشه ای می دهد
این دیپلمات یادآور شد که تجربه استفاده از این مهمات در خاورمیانه و سایر درگیری ها نشان می دهد که آنها می توانند برای مدت طولانی منفجر نشده باقی بمانند و پس از پایان جنگ منفجر شوند. وی افزود، بنابراین، ایالات متحده در واقع در استخراج معادن این قلمرو شریک می شود و مسئولیت مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان را به طور کامل سهیم خواهد کرد.
به گفته زاخارووا، عرضه مهمات خوشه‌ای مانند یک استیصال و شواهدی از ناتوانی در پس زمینه شکست ضدحمله اوکراین به نظر می‌رسد.
وزارت امور خارجه گفت: "سلاح معجزه‌آمیز بعدی که واشنگتن و کی‌یف بدون فکر کردن به عواقب سنگین روی آن حساب می‌کنند، به هیچ وجه بر روند یک عملیات نظامی ویژه که اهداف و مقاصد آن کاملاً محقق خواهد شد، تأثیر نخواهد گذاشت".
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
چرا ایالات متحده می خواهد مهمات خوشه ای کی‌یف را تأمین کند؟
یک روز قبل، پنتاگون بسته کمک نظامی جدید ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد. برای اولین بار پرتابه های خوشه ای 155 میلی متری DPICM در آن گنجانده شد.
به گفته ارتش روسیه، نیروهای مسلح اوکراین قبلا از مهمات خوشه ای برای گلوله باران دونباس استفاده کرده اند. همانطور که نماینده رسمی وزارت دفاع ایگور کوناشنکوف خاطرنشان کرد، این نشان می دهد که وظیفه نیروهای اوکراینی کشتن هر چه بیشتر غیرنظامیان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала