مایکروسافت: هوش مصنوعی راهی برای به دست گرفتن کنترل ندارد

© AP Photo / Ng Han GuanРабочий устанавливает дисплей на стенде Sugon в Шанхае, Китай
Рабочий устанавливает дисплей на стенде Sugon в Шанхае, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
عضو شوید
رئیس بخش هوش مصنوعی مایکروسافت می گوید هوش مصنوعی نمی تواند کنترل و مدیریت را به دست خود بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، اریک بوید، رئیس هوش مصنوعی (AI) مایکروسافت معتقد است که هیچ راهی برای کنترل هوش مصنوعی وجود ندارد.
بوید در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی بریتانیایی اسکای نیوز گفت: "مردم در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه کنترل را به دست می گیرد صحبت می کنند، اما هیچ راهی برای کنترل آن وجود ندارد. اینها مدل هایی هستند که متن را به عنوان نتیجه منتشر می کنند."
پیش ازاین "برد اسمیت"، رئیس مایکروسافت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که باور ندارد هوش مصنوعی تهدیدی علیه موجودیت بشر باشد، اما باید کنترل شرایط را در دست گرفته شود و قوانین لازم را برای این فناوری تدوین گردد.
کارشناسان برجسته هوش مصنوعی زنگ خطر را در مورد سرعت و بزرگی پیشرفت‌های اخیر در این زمینه به صدا درآورده‌ و هشدار دادند این پیشرفت‌ها چیزی کمتر از تهدید بشریت نیست.
بسیاری از دانشمندان و کارشناسان بر این باورند که توسعه هوش مصنوعی در کنار تمام فرصت‌های جدیدی که در صنعت تکنولوژی به وجود می‌آورد، تهدید بزرگی نیز برای بشریت و آینده جهان به شمار می‌رود.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که فناوری هوش مصنوعی را تهدید می‌کند، امکان استفاده از آن در صنایع جنگی و نظامی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، می‌تواند علیه بشریت استفاده شود که در نهایت به ضرر کل انسان‌ها در جهان تمام خواهد شد.
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی، هوش مصنوعی به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های روز جهان همواره به یکی از پرچالش‌ترین تکنولوژی‌ها تبدیل شده است به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بیشتر از آنکه به کمک بشریت و پیشرفت تکنولوژی بپردازد، یک تهدید بزرگ برای آینده و سرنوشت جهان به شمار می‌رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала