- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سناتور روس: پس از سلاح خوشه‌ای، آمریکا ممکن است سلاح هسته‌ی به کی‌یف بدهد

© AP Photo / Alex BrandonПогрузка снарядов 155 мм для отправки на Украину на базе ВВС Довер, штат Делавэр, США
Погрузка снарядов 155 мм для отправки на Украину на базе ВВС Довер, штат Делавэр, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
عضو شوید
سناتور روسیه پیش‌بینی نموده است که احتمال دارد آمریکا پس از سلاح های خوشه ای، بمب های هسته ای را در اختیاز کی‌یف قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه گفت که آمریکایی‌ها با تأمین مهمات خوشه‌ای به اوکراین از یک خط عبور می‌کنند و در مرحله بعد می‌توانند سلاح هسته‌ای را نیز در اختیار رژیم کی‌یف قرار دهند.
روز جمعه آمریکا اعلام کرد که در حال انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین است.
جباروف گفت:"من فکر می کنم که آمریکایی ها، البته، در حال عبور از خط هستند. و بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا سلاح بعدی یک سلاح اتمی خواهد بود؟ اول، اورانیوم ضعیف شده، سپس واقعی. یعنی آنها در حال حاضر تا آخر پیش می روند. اما آمریکایی ها نمی‌فهمند، که رو آوردن به اقدامات افراطی و افسار گسیخته در رابطه با روسیه ، فایده‌ای ندارد."
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
چرا ایالات متحده می خواهد مهمات خوشه ای کی‌یف را تأمین کند؟
جباروف خاطرنشان کرد که روسیه "کانال های ارسال این سلاح را از بین خواهد برد."
او همچنین پیشنهاد کرد که خود روسیه باید "قدرت واقعی خود را نشان دهد". او گفت: "شاید برای انجام نوعی آزمایش در جزیره‌ای خالی از سکنه، در آنجا، در اقیانوس آرام، به آنها نشان دهیم که سلاح‌های مدرن ما چیست.
دولت جو بایدن، اعلام کرد که ایالات متحده در حال انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین است.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به اوکراین فرستاد. روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هرگونه محموله ای که حاوی سلاح برای کی‌یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала