چرا اوکراین می خواهد به TPP بپیوندد؟

© FotoliaTPP
TPP - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
تمایل اوکراین برای عضویت در مشارکت ترانس پاسیفیک (TPP) ماهیت سیاسی داخلی دارد.
بگدان بیسپالکو، کارشناس فضای پس از فروپاشی شوروی و عضو روابط خارجی تحت ریاست رئیس جمهور روسیه، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تمایل اوکراین برای عضویت در مشارکت ترانس پاسیفیک (TPP) ماهیت سیاسی داخلی دارد، زیرا مقامات این کشور چیزی برای نشان دادن جمعیت در پس زمینه ناتوانی در پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا ندارند.
پیش از این، شبکه تلویزیونی NHKگزارش داده بود که اوکراین رسماً برای عضویت در مشارکت ترانس پاسیفیک (TPP) درخواست داده است. خاطرنشان می شود که اوکراین ابراز تمایل کرده است که در ماه می وارد توافق شود. بر اساس گزارش این کانال تلویزیونی، کی‌یف قصد دارد روابط اقتصادی خود را با کشورهای شرکت کننده تقویت کند. با این حال، برای پیوستن اوکراین به TPP، رضایت تمام 11 کشور مورد نیاز است.
بیسپالکو گفت: "شاید این ورودی ماهیت صرفاً داخلی داشته باشد. زلنسکی چیزی برای ارائه به مردم ندارد: "اوکراین نمی‌تواند به اتحادیه اروپا بپیوندد، نمی‌توانیم به ناتو بپیوندد، اما بیایید حداقل به شراکت ترانس پاسیفیک بپیوندیم. خنده دار به نظر می رسد."
به گفته وی، میل اوکراین را فقط می توان با شوخی در نظر گرفت، زیرا اقتصاد اوکراین مدت هاست تابع منافع ایالات متحده و سازمان هایی است که ایالات متحده از طریق آنها عمل می کند.
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
زلنسکی برای پذیرفته شدن اوکراین در ناتو التیماتوم می دهد
من واقعا نمی دانم چرا اوکراین به این نیاز دارد. صرفاً برای سیاست داخلی، برای نشان دادن: "ببین. آنها به ناتو نمی‌پیوندند، به اتحادیه اروپا نمی‌پیوندند، اما حداقل ما به مشارکت ترانس پاسیفیک خواهیم پیوست."
TPP یک توافقنامه تجاری است که در فبروری 2016 بین 12 کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله ایالات متحده امضا شد که هدف آن کاهش موانع تعرفه ای و همچنین تنظیم قوانین داخلی در کشورهای عضو در زمینه هایی مانند قانون کار، حفاظت از محیط زیست، مالکیت معنوی و تعدادی دیگر است. به عنوان بخشی از این توافق، قرار بود منطقه آزاد تجاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد شود. با این حال، پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، ایالات متحده از مشارکت در این توافق خودداری کرد. پس از آن، 11 کشور TPP - کانادا، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، مالزی، برونئی، ویتنام، جاپان، مکزیک، شیلی و پرو، مشارکت جامع و مترقی ترانس پاسیفیک (CPTPP، CPTPP) را تشکیل دادند که در 8 مارچ 2018 در شیلی امضا شد. مجموع تولید ناخالص داخلی 11 کشور شرکت کننده 11 تریلیون دلار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала