طالبان قرارداد استخراج 4 معدن ولایت ارزگان را با شرکت های داخلی امضا کردند

© @https://twitter.comحمله ناکام طالبان بر معدن لاجورد در بدخشان
حمله ناکام طالبان بر معدن لاجورد در بدخشان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
داوطلبی معادن فلورایت و فیروزه ولایت ارزگان در وزارت معادن و پترولیوم برگزار گردید.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از صفحه وزارت معادن و پترولیوم طالبان* داوطلبی معادن فلورایت ساحات سوربند، اولوم باغ، حصار و معدن فیروزه ساحه اورین ناله ولایت ارزگان چهارشنبه مورخ 14/4/1402 در مقر وزارت برگزار گردید.
در این بیانیه چنین آمده است: شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن وپترولیم داوطلبی معادن فلورایت و فیروزه ساحات متذکره را که قبلاً به اعلان داوطلبی سپرده شده بود با حضور داشت شماری از روئسا، هیئت موظف و شرکت های که در ارزیابی پروپوزل‌ها شرایط داوطلبی را تکمیل نموده بودند تحت یک پروسه شفاف برگزار نموده و از آنان خواست با در نظر داشت شرایط داوطلبی در زمینه ریشه کن ساختن فساد همکار باشند.
شرکت های برنده دواطلبی: "شرکت استخراج و پروسس احمد سبحان با پرداخت 51 فیصد مفاد برای طالبان و 49 فیصد مفاد شرکت برنده معدن فلورایت ساحه حصار و با پرداخت 60 فیصد مفاد به طالبان و 40 فیصد مفاد شرکت برنده معدن فلورایت ساحه اولوم باغ، شرکت ساختمانی استخراج و پروسس شرق نفرایت با پرداخت61 فیصد مفاد طالبان و 39 فیصد شرکت برنده معدن فلورایت ساحه سوربند و شرکت ازره گرین ستون با پرداخت 63 فیصد مفاد طالبان و 37 فیصد مفاد شرکت برنده معدن فیروزه ساحه اورین ناله ولایت ارزگان اعلام گردیدند. قابل یاد آوریست که تمامی مصارفات بدوش شرکت های برنده میباشد."
خاطر نشان می شود که اتاق تجارت و سرمایه‌گذار می‌گوید که به ارزش بالاتر از ۴۵۰ میلیون دالر مواد معدنی کشور سال‌پار به بیرون از کشور صادر شده است و اگر سهولت‌ها در استخراج معادن فراهم شود، فرصت‌های کاری ایجاد درآمدهای کشور نیز افزایش خواهد یافت.
Добыча золота в Иркутской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
معدن طلای راغستان در دست طالبان محلی
پیش از این وزارت معادن و پترولیم گفته است که قرارداد دو معدن نفرایت در ولایت‌های ننگرهار و کنر نیز به شرکت‌های داخلی واگذار شده است.
طالبان — * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала