تمایل امریکا به انتقال جنگ افزارهای خوشه ای به اوکراین

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2023
عضو شوید
کارشناس نظامی درباره ای قصد ایالات متحده برای تامین جنگ افزارهای خوشه ای کیف گفت: این برای بسیاری مفید است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها می نویسند، که ایالات متحده در روزهای آینده ممکن است تصمیم به ارسال جنگ افزارهای خوشه ای به اوکراین بگیرد.
بر پایه ای گزارش سی‌بی‌اس به نقل از مقامات امریکایی، مقامات ایالات متحده در این هفته تصمیمی در مورد تامین مهمات خوشه‌ای به اوکراین به درخواست کیف خواهند گرفت.
به گفته این کانال، واشنگتن در حال بررسی نیازهای بالای اوکراین به مهمات در میان یک ضد حمله کند می باشد.
جنگ افزارهای خوشه ای توسط یک کنوانسیون بین المللی که توسط 123 کشور تصویب شده است ممنوع شده است. ایالات متحده و اوکراین در میان آنها نیستند.
Фрагмент кассетного боеприпаса РСЗО Ураган, взорвавшегося в результате обстрела ВСУ поселка городского типа Печенеги в Харьковской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
قوای اوکراین از مهمات خوشه ای برای حمله به ملیتوپل استفاده کردند
ولادیمیر ایرانوسیان، کارشناس نظامی، کاپیتان رتبه اول ذخیره، دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه مالی زیر نظر دولت فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت، که اوکراین از مدت ها پیش از جنگ افزارهای خوشه ای در برابر غیرنظامیان استفاده می کند.
ولادیمیر ایرانوسیان گفت: "اوکراین پیش از این از مهمات خوشه ای استفاده کرده است. همانطور که می دانید، این یکی از انواع مهمات سیستم موشکی توچکا-یو است. حمله به کراماتورسک، در تراکم دونتسک را به خاطر بیاورید. یعنی شبه نظامیان اوکراینی هیچ مشکلی در استفاده از سیستم موشکی ندارند. آنها می توانند بگویند که در تلاش برای نابودی پایگاه های هوایی یا تأسیسات نظامی هستند، اما به طور کلی این مهمات بزرگترین خطر را برای مردم غیرنظامی ایجاد می کند".
این کارشناس نظامی معتقد است: از آنجایی که کنوانسیون فعلی مهمات خوشه‌ای که استفاده، انتقال و انباشت آن را ممنوع می‌کند، توسط همه کشورها امضا و تصویب شده است، نباید انتظار واکنش جامعه جهانی به عرضه آن‌ها به اوکراین را داشت".
وی افزود: "اگر از آنها در صحنه عملیات اوکراین استفاده شود، هیچ سر و صدای زیادی از جامعه جهانی وجود نخواهد داشت. اما دوباره سروصدا به پا خواهد شد و اتهاماتی علیه روسیه وجود خواهد داشت".
ولادیمیر ایرانوسیان همچنین اظهار داشت، که بسیاری در ایالات متحده به چنین منابعی علاقه مند هستند. " این البته برای سازندگان مهمات خوشه‌ای مفید است، و حتی بیشتر از آن برای کسانی که آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند - شرکت‌های نظامی-صنعتی، پنتاگون این تمام پولی است که آنها در جنگ بزرگ به دست می‌آورند. برای اینکه آنها از انبارها، انباشته مهمات خوشه ای خلاص شوند - این به معنای ارائه سفارشات بیشتر به خود است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала