سردرگمی و ترس پس از انتقال طالبان پاکستانی به شمال افغانستان

© https://twitter.com تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
عضو شوید
یک رسانه ای هندی از گسترش سردرگمی و ترس در ولایت های شمال افغانستان پس از جا به جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، یک رسانه ای هندی با اشاره به واکنش‌های گسترده به جابجای اعضای تحریک طالبان پاکستانی در شمال افغانستان گفته است که این کار باعث "سردرگمی و ترس" شده است.
نشریه اندیا نیرتیف در مطلبی نگاشته: "در افغانستانِ با تنوع قومی، بسیاری از گروه‌ها نگرانی خود را از انتقال شبه‌نظامیان آموزش‌دیده به مناطق شمالی که باعث ایجاد تنش‌های قومی در داخل این کشور خواهد شد، ابراز کرده‌اند".
حمله طالبان به چندین روستا در ولسوالی چاه‌آب تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
جا به جایی نزدیک به 1000 عضو طالبان پاکستانی در تخار
بر پایه این مطلب جا به جای اعضای تحریک طالبان پاکستانی پس از آن آغاز شده است که "چین به طالبان فشار آورد تا نگرانی‌های پاکستان را علیه تحریک طالبان پاکستانی درک کند."
این رسانه هم‌چنان به نقل از مؤسسه پژوهش های رسانه‌ای خاورمیانه گفته که پس از دیدارهای سه‌جانبه میان وزیران خارجه چین، پاکستان و طالبان، تصمیم بزرگ برای جابجایی جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) توسط طالبان افغانستانی گرفته شد.
"اندیا نیرتیف" هم‌چنان دلیل دلبسته‌گی چین به استخراج معادن افغانستان را "عمدتاً رونق کریدور اقتصادی چین پاکستان" عنوان کرده و گفته است که چین مدت‌هاست که به مواد معدنی کمیاب که در کوه‌های افغانستان نگه‌داری می‌شود، ابراز علاقه کرده است که پکن پیش‌ از این به دلیل حضوز امریکا نتوانسته است آن‌ها را استخراج کند.
یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک ماه می شود که بیش از صدها جنگجوی تحریک طالبان پاکستانی از سوی گروه طالبان افغانستان در ولایت های شمال این کشور جا به جا شده و باشندگان بومی این مناطق را از خانه های شان بیرون کرده و ترس و وحشت را در این ولایت ها به راه انداخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала