انگیزه عذرخواهی مقامات رژیم کی‌یف بابت درخواست عقیم سازی اسیران روسی چه بوده است؟

© AFP 2023Украинский флаг в Киеве
Украинский флаг в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
عضو شوید
روزنامه امریکایی می نویسد که کی‌یف از ترس از دست دادن حمایت غرب پس از سخنان گنادی دروزنکو، رئیس پروژه شفاخانه صحرایی در مورد عقیم سازی اسیران روسی، به شکل عمومی عذر خواهی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امریکن تینکر می نویسد، عذرخواهی عمومی رئیس پروژه اوکراینی "شفاخانه صحرایی"، گنادی دروزنکو، به دلیل درخواست عقیم سازی اسرای جنگی روسی ناشی از ترس رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی از از دست دادن حمایت غرب بود.
ال بیننفلد، در این مقاله نوشته است که "این اظهارات (دروزنکو) با عذرخواهی همراه شد. با این حال، ظاهراً دلیل آن چیزی نیست جز ترس رئیس جمهور زلنسکی مبنی بر اینکه پرستش آشکار او از نازی ها منجر به عقب نشینی حمایت از کشورهای غربی شود."
در مارچ 2022، دروزنکو در پخش مستقیم در یکی از شبکه های تلویزیونی محلی گفت که به پزشکان پروژه خود دستور داده است که "اسرای مجروح روسی را عقیم کنند".
Сдавшиеся в плен украинские военнослужащие и боевики националистического батальона Азов сидят в автобусе у следственного изолятора в Еленовке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2022
نیویورک تایمز صحت ویدیو کشتار بیرحمانه اسیران روسی را تایید کرد
وی بعداً در شبکه های اجتماعی نوشت که این اظهارات را "از روی احساسات" گفته است و گفته می شود بیمارستان قصد نداشته کسی را عقیم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала