نخست‌وزیر پاکستان: جامعه جهانی خود را در قبال افغانستان در بن‌بست می‌بیند

© AP Photo / Anjum Naveedشهباز شریف نخست وزیر پاکستان
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان در بیست‌وسومین اجلاس رهبران سازمان همکاری شانگهای گفت که جامعه جهانی خود را در قبال افغانستان در بن‌بست می‌بیند.
به گزارش اسپوتنیک، شهباز شریف در سخنرانی ویدئویی خود در این نشست گفت که جامعه جهانی باید با اداره طالبان "تعامل معنی‌داری" داشته باشد.
او تاکید کرد که افغانستان آرام و باثبات برای امنیت جهانی اهمیت حیاتی دارد.
او گفت برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان از کمک به طالبان خودداری شده است.
نخست‌وزیر پاکستان همچنین از طالبان خواست که گام‌های جدی بردارد تا اطمینان حاصل شود که از خاک این کشور به مقاصد تروریستی استفاده نمی‌شود.
شهباز شریف تاکید کرد که تامین امنیت در افغانستان نه تنها برای مردم و اقتصاد این کشور، بلکه برای امنیت و رفاه منطقه و جهان اهمیت دارد.
او با اشاره به بحران بشری و اقتصادی در افغانستان گفت که رسیدگی به این بحران برای مبارزه با تروریسم در افغانستان نیاز فوری است.
نخست‌وزیر پاکستان در حالی که حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، از اداره این گروه به عنوان "حکومت موقت" افغانستان نام برد.
با این حال، پاکستان سفارت افغانستان و دیگر نمایندگی‌های سیاسی این کشور در پاکستان را در اختیار این گروه قرار داده و سفارت خود را در کابل هم فعال نگهداشته است.
پاکستان از زمان تشکیل گروه طالبان در سه دهه پیش، به حمایت همه‌جانبه از گروه طالبان متهم شده و در دو سال اخیر برای جلب حمایت جهانی از این گروه تلاش کرده است.
مقام‌های پاکستانی در این مدت بارها درخواست خود را برای تعامل جامعه جهانی با اداره طالبان در مجامع بین‌المللی تکرار کرده، ولی تا اکنون هیچ کشوری و حتی خود پاکستان حاضر نشده که اداره طالبان را به رسمیت بشناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала