چین با لغو سفر بورل، سیگنالی را به اتحادیه اروپا فرستاد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Район Пудун в Шанхае, Китай
Район Пудун в Шанхае, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
عضو شوید
پژوهشگر ارشد مؤسسه شرق شناسی اکادمی علوم روسیه دلیل احتمالی لغو سفر رئیس دیپلماسی اروپایی از سوی چین را نام برد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها گزارش دادند، که چین سفر هفته آینده جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته است. اندری اوستروفسکی، پژوهشگر ارشد مؤسسه شرق شناسی اکادمی علوم روسیه، درباره ای این وضعیت در رادیو اسپوتنیک دیدگاهش را بیان کرد.
رویترز به نقل از نبیلا ماسرالی، سخنگوی کمیسیون اروپا گزارش داد، چین سفر جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا به این کشور را به تعویق انداخته است.
Верховный представитель ЕC по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
پکن سفر بورل به چین را لغو کرد
به گفته وی، بروکسل مطلع شده است که "بازدید در تاریخ های برنامه ریزی شده هفته آینده غیرممکن است." از اتحادیه اروپا خواسته شده است که تاریخ های جایگزین پیدا کند. دلایل تعویق دیدار بورل گزارش نشده است.
در پخش رادیو اسپوتنیک، پروفسور اندری اوستروفسکی پژوهشگر ارشد مؤسسه شرق شناسی اکادمی علوم روسیه، دکترای اقتصاد، نظر خود را در این مورد به اشتراک گذاشت.
او گفت: ""ظاهراً دلیلی برای گفتگو وجود ندارد. بالاخره همه چیز به این بستگی دارد که بورل قرار است با چه چیزی بیاید. مطمئناً روی نوعی دستور کار توافق شده است، اما چین هیچ پاسخی ندارد و اروپا نیز هیچ پاسخی ندارد. این مشخص است. که اخیراً بسیاری از پروژه های چین، به عنوان نمونه، ساخت راه آهن بلگراد-بوداپست، توسط کمیسیون اروپا بند شد. نمونه های بسیار بیشتری وجود دارد. توسعه یک بندر در یونان یا تلاش برای ایجاد بنادر در ایتالیا و فرانسه به منظور توسعه فعال تر تجارت با کشورهای اتحادیه اروپا نیز به دلیل تقصیر کمیسیون اروپا معلق است و به نظر من امروز اروپا آماده حل این مشکلات نیست".
به نظر او، چین سیگنال خاصی به اتحادیه اروپا می دهد.
این کارشناس اضافه کرد: "یک سیگنال وجود دارد - بیایید در تجارت شرکت کنیم، بیایید روابط را توسعه دهیم، و نفهمیم که تایوان کیست. به خصوص که تعدادی از کشورهای اروپای شرقی موضع نسبتاً سختی اتخاذ کرده اند و تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند. منظورم اول از همه است. لیتوانیا و جمهوری چک در حال تبدیل شدن به مواضع مشابه هستند، طبیعتا چین از این موضع کشورهای اتحادیه اروپا ناراضی است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала