اسرائیل یکی از بزرگترین عملیات ها را از سال 2002 در کرانه باختری انجام می دهد + ویدیو

© AFP 2023 / Jack GuezИзраильские силы безопасности патрулируют территорию на Западном берегу реки Иордан
Израильские силы безопасности патрулируют территорию на Западном берегу реки Иордан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
عضو شوید
اسرائیل یکی از بزرگترین عملیات ها را از سال 2002 در شهر جنین در کرانه باختری انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا میکلسون، رئیس سرویس مطبوعاتی اروپایی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) به اسپوتنیک گفت: "نیروهای امنیتی اسرائیل در حال انجام یکی از بزرگترین عملیات بیست سال پسین در شهر جنین در کرانه باختری با مشارکت صدها سرباز هستند".
او گفت: "اندازه گیری مقیاس عملیات بسیار دشوار است، اما از نظر تعداد نیروهای درگیر، از سال 2002 این اتفاق نیفتاده است. این عملیات شامل صدها پرسنل نظامی از خدمات و واحدهای مختلف از جمله سربازان ارتش اسرائیل، افسران نیروهای ویژه پولیس مرزی (YAMAM) و غیره است".
فرانتسیسک پاپ روم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
پاپ روم از اسرائیل و فلسطین خواست به دنبال صلح باشند
به گفته او، این شهر "به مکانی تبدیل شده است که تروریستان در آن احساس امنیت می کنند".
میکلسون افزود: "همه جاده ها به جنین منتهی می شود. پول از ایران و غزه برای تامین مالی تروریسم به جنین سرازیر می شود. سلاح های سرقتی از جمله تفنگ M16 و کلاشینکف نیز به جنین ارسال می شود".
به گفته ارتش اسرائیل، در جریان سال گذشته، نزدیک به 50 یورش از جنین برنامه ریزی شده بود. افزون بر این، از میان اسرائیلی هایی که در حملات سال 2023 کشته شدند، سه نفر به دست مهاجران این شهر جان خود را از دست دادند.
گفت و گو کننده ای آژانس خاطرنشان کرد، که این عملیات نزدیک به ده هدف دارد، که پس از رسیدن به آن، نیروهای امنیتی شهر را ترک خواهند کرد.
در پاسخ به این پرسش، که چه تجهیزات نظامی در جنین وجود دارد، مکلسون گفت، که هیچ تانک اسرائیلی در این شهر وجود ندارد.
به گفته وی، از خودروهای جنگی پیاده نظام، وسایل نقلیه مهندسی و همچنین هواپیما استفاده می شود.
یادآوری می کنیم، که دوشنبه شب نیروهای بزرگ ارتش اسرائیل وارد شهر شدند و پس از آن درگیری مسلحانه بین نیروهای امنیتی و فلسطینی ها آغاز شد. پیش از شروع عملیات، حمله هوایی به زیرساخت های شبه نظامیان انجام شد. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در جریان این عملیات 10 فلسطینی کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند. سازمان هلال احمر از تخلیه صدها خانواده از کمپ آوارگان خبر داد. همانطور که خبرگزاری محلی وفا گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی تماس های خود را با اسرائیل قطع کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جنین را "بهشت تروریستان" خواند و گفت، که عملیات ضد تروریستی در این شهر تا رسیدن به اهدافش ادامه خواهد داشت. در سال 2002، در جریان حوادث انتفاضه دوم فلسطین (قیام)، نیروهای اسرائیلی تهاجم تمام عیار به جنین را آغاز کردند. در جریان درگیری های ده روزه در این شهر حداقل 52 مبارز فلسطینی و چندین غیرنظامی و همچنین 23 سرباز اسرائیلی کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала