واکنش جدی سازمان همکاری اسلامی به آتش کشیدن قرآن

© AFP 2023 / Farooq NaeemМинистр иностранных дел Саудовской Аравии принц Фейсал бен Фархан Аль Сауд прибывает для участия в заседании ОИС в Исламабаде
Министр иностранных дел Саудовской Аравии принц Фейсал бен Фархан Аль Сауд прибывает для участия в заседании ОИС в Исламабаде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2023
عضو شوید
عراق قصد دارد نشست سازمان کشورهای اسلامی را در حادثه به آتش کشیدن قرآن دایر نماید.
به گزارش اسپوتنیک، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در میکروبلاگ این وزارت گفت: عراق از سازمان همکاری اسلامی دعوت کرد تا نشستی اضطراری در سطح عالی در بغداد برگزار کند تا در مورد ادامه اقدامات برای هتک حرمت قرآن گفتگو کند.
سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: عراق با ارسال درخواست رسمی به مدیریت سازمان همکاری اسلامی، تمایل دولت عراق برای برگزاری نشست اضطراری در سطح عالی در بغداد برای بحث در مورد هتک حرمت و سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سویدن را تائید کرد.
نشست سازمان همکاری اسلامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
صندوق حمایت سازمان همکاری‌های اسلامی از افغانستان؛ کشورهای عضو تعهد مالی نداده اند
سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه نشستی در رابطه با قرآن سوزی در سویدن در جده عربستان به ابتکار ریاض در سطح نمایندگان کشورها در این سازمان برگزار کرد. سر منشی آن، ابراهیم طه، خواستار اقدام جمعی برای پایان دادن به هتک حرمت به کتاب مقدس و پیامبر اسلام شده است.
هتک حرمت و سوزاندن قرآن در استکهلم در جشن عید قربان با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سوئدی خواست تا مهاجری را که مرتکب این اقدام شده بود برای محاکمه تحویل دهد، در حالی که روز پنجشنبه ده ها عراقی برای تظاهرات در مقابل سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند. این حادثه همچنین توسط الجزایر، افغانستان، مصر، اندونیزیا، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان، احمد ابوالغیط منشی عمومی اتحادیه عرب و جاسم البودایو سر منشی شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس محکوم شد.
وزارت امور خارجه اردن و امارات از سفرای سویدن خواستند تا یادداشت اعتراضی خود را به آنها تقدیم کنند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در این حادثه می تواند منجر به حوادث غیرقابل پیش بینی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала