مجرمین نظامی در لاهه محکمه می شوند

© AP Photo / Mike Corderهشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2023
عضو شوید
در لاهه مرکز تحقیقات "مجرمین نظامی" که در اوکراین صورت گفته، افتتاح گردید.
به گزارش اسپوتنیک، "ما طرفدار اوکراین نیستیم". مرکز جنایات جنگی اوکراین در لاهه افتتاح شد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز بین المللی بررسی ادعایی جنایات نظامی در اوکراین (ICPA) در محکمه اروپایی لاهه افتتاح شد.
" کریم خان، تسارنوال دیوان جنایی بین المللی، گفت: ما در کنار اوکراین نیستیم، ما طرفدار عدالت هستیم. این مرکز یک نهاد مستقل و عینی است. این باید به یک هدف مشترک برای همه کسانی تبدیل شود که خواهان آینده ای برای ما و فرزندان ما باشد که در آن آینده ای وجود داشته و جرم کمتر و عدالت بیشتر باشد".
Автомобиль следственного комитета России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
کمیته تحقیق روسیه، تسارنوالی و قضات محکمه لاهه را غیاباً متهم کرد
به گفته کنت پولیت، دستیار تسارنوالی عمومی ایالات متحده، تحقیق ویژه جسیکا کیم که به عنوان نماینده ایالات متحده در این سازمان منصوب شده است، "دسترسی نامحدود به مقدار قابل توجهی از اطلاعات و منابع" دریافت خواهد کرد.
ایالات متحده قبلاً اعلام کرده ود که قصد دارد به پایگاه محکمه اروپائی در مورد شواهد اصلی جنایات بین‌المللی کمک کند. و من خوشحالم و اعلام میکنم که هفته گذشته ایالات متحده اولین مشارکت خود را انجام داده است. و مطمیناً آخرین مشارکت نخواهد بود. مودب اطمینان داد.
کمیسر اروپایی دیدیه ریندرز وعده داد که ICPA تمام ابزارهای لازم را برای سازماندهی تحقیقات در اختیار ارگانهای تحقیق، تسارنوالی و محاکم قرار خواهد داد.
او افزود: "اما وظیفه اصلی جمع آوری شواهد است. و ما قادر خواهیم بود این نوع شواهد را به پایگاه داده Eurojust ارسال کنیم که آن را با سایر دادستان های مسئول برای تعقیب احتمالی مبادله خواهد کرد."
لادیسلاو حمران، رئیس یوروجاست توضیح داد که سازمان ایجاد شده اختیارات مستقیم برای انجام تحقیقات را دریافت نخواهد کرد - این یک پلت فرم هماهنگی خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала