تحریک "حادثه سرنوشت ساز" توسط کی‌یف

© SputnikСтела при въезде на территорию Запорожской АЭС в Энергодаре
Стела при въезде на территорию Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2023
عضو شوید
چرا تهدید کی‌یف علیه نیرو گاه هسته ای زاپوروژیا افزایش یافته است؟
به گزارش اسپوتنیک، کی‌را سازونوا، وکیل بین‌المللی معتقد است که رژیم کی‌یف به شدت در حال انتشار مطالب جعلی درباره تحریکی است که ادعا می‌شود روسیه در نیروگاه‌های هسته‌ای برای جلب توجه نشست ناتو در ویلنیوس آماده کرده است.
پیشتر ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی امریکایی ان بی سی نیوز گفته بود که روسیه می خواهد نیروگاه هسته ای زاپوروژیا را تضعیف کند زیرا به امنیت اوکراین علاقه ای ندارد.

کیرا سازونوا در رادیو اسپوتنیک گفت: "اکنون اوکراین به طور فعال در مورد چشم اندازهای خرابکاری در نیروگاه اتومی زاپوروژیا و نه تنها در نیروگاه اتومی زاپوروژیا بلکه در نیروگاه هسته ای کورسک بحث می کند. کل این وضعیت با یک هواپیمای امریکایی، که به ابزار نمونه برداری مخصوص مجهز است و در واقع حلقه هایی در یک زنجیره هستند، مرتبط است. تشدید تنش توسط طرف اوکراینی در مورد چشم انداز خرابکاری در حال حاضر فوق العاده است، به ویژه در آستانه نشست آتی ناتو در ویلنیوس، که اوکراینی ها بی صبرانه منتظر آن بودند.

مدیر اجرایی گروه رسانه‌ای " روسیه امروز"، کریل ویشینسکی، به نوبه خود رد نکرد که کی‌یف می‌تواند در نیروگاه اتومی زاپوروژیا به منظور دریافت نقشه راه از نشست ناتو برای ورود اوکراین به این ائتلاف، اقدام به خرابکاری کند.
کریل ویشینسکی در رادیو اسپوتنیک گفت: "البته می توان گفت تلاش برای خرابکاری وجود دارد. خزان گذشته تلاشی از سوی نیروهای ویژه اوکراین برای حمله به نیروگاه اتومی زاپوروژیا صورت گرفته که آن را رد نمیکنم. ... اوکراینی ها میخواهند سروصدا و هیایو بر پا کنند، زیرا ، یک "رویداد سرنوشت‌ساز" در شرف وقوع است، منظورم نشست سران ناتو در ویلنیوس است. گویا این رویداد قطاری باشد که از کنار آنها می گذرد و در این شرایط، آنها در تلاش هستند تا با توسل به هر ابزاری حداقل سعی کنند که این قطار را متوقف کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала